Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    Akvastabil

    Akvastabils akvarium har ju en väldigt snygg aluminiumramp, som dock av vad jag har förstått inte har något större hål för slangar utan en springa. De skall tydligen ha nån form av "slangaadapter" som passar i "springan". Är detnågon som vet vilka dimensioner den klarar av?
    Jag undrar om tex Eheim 2260:s slangar funkar med den.
    Annars får man väl göra hål i rampen... men känns inte så kul med en sådan dyrgrip! Hur stor är springan?
    Alla erfarenheter av Akvastabils kar mottages tacksamt.
    Anders L
  • Centurion
    Användare
    • oktober 2003
    • 210

    #2
    Vet inte hur pass bra man kan avgöra, men det finns en bild iaf: http://www.eldorado.dk/media/akva-stabil-side-3.gif
    http://www.adelgren.se/akvarium/

    Kommentar

    • Centurion
      Användare
      • oktober 2003
      • 210

      #3
      Hittade en till sida med bild (och pris )

      jag tycker det ser ut som att den är "konad", anpassad till flera slangdimensioner..?
      http://www.adelgren.se/akvarium/

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Centurion

        Hittade en till sida med bild (och pris )

        jag tycker det ser ut som att den är "konad", anpassad till flera slangdimensioner..?
        Tack.. bra bild! Ser som sagt ut att kunna ta flera dimensioner. Fast man lär få trixa för att få till utblåset, em rejäl krök behövs.
        Anders L

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Den tar upp till 16mm slang och tror inte flödet kan vara mycket större än ca 1000 l/t
          vänligen
          Christer
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av cf.akvarielagret

            Den tar upp till 16mm slang och tror inte flödet kan vara mycket större än ca 1000 l/t
            vänligen
            Christer
            Ok, då lär inte 2260 funka så bra. Jag får köra med två mindre istället. Det är ju ett 720 eller ett 900 jag funderar på.
            Helst skulle jag vilja använda den Eheims "lyx-utsug/inblås sats"(grå modell- kanonbra!) som jag råkar ha, men det lär bli omöjligt

            Anders L

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • augusti 2002
              • 3029

              #7
              varför gör de gröna överhuvudtaget? de gråa är ju klart snyggast.

              Kommentar

              • Mohlin
                Användare
                • maj 2002
                • 139

                #8
                Det har varit en hel del klagommål på de där adaptrarna här i Danmark. De geggar igen och ska rensas osv.
                Jag har en effect-light ramp och den är kanonbra. Däremot har jag ett hemmabyggt akvarie som är aningen längre än rampen, så jag har ett 5 cm täckglas på ena kortsidan och där har jag pulat ner alla slangar. Vet inte hur man skulle lösa det annars. Inte kul, som sagt, att borra hål. Bäst kanske att ta det på baksidan, om det är möjligt, att skär bort en bit av öppningsluckan, eller helt enkelt ha den på glänt.

                Kommentar

                Arbetssätt...