smakråd ang. inredning av malawiakv.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • WhiZpEr
    Användare
    • juli 2004
    • 103

    smakråd ang. inredning av malawiakv.

    hej!

    Har funderat på dessa alternativ:

    1. BTN Malawibakgrund. Blästersand och stora hålstenar.
    2. BTN Malawibakgrund. 0,33mm Rådasand och stora hålstenar.
    3. BTN Malawibakgrund. Blästersand eller rådasand med stenar jag ska försöka hitta vid västkusten (typ gråa vanliga havsstenar).

    Vad tycker ni? kan alternativet nummer 1 bli bra eller kommer det se helt knäppt ut ?
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Det är ju en smaksak, men hålsten kan vara hur snyggt som helst men ser ju inte ett dugg naturligt ut. Stora stenar man plockar ute ser i mina ögon bäst ut. Dessutom matchar rådasanden "vår brunröda stensort" (har noll koll på vad stenarter heter) kanonsnyggt.

    Tony Englund

    Kommentar

    • WhiZpEr
      Användare
      • juli 2004
      • 103

      #3
      hur är det med hålstenar när det gäller alger ? blir dom inte gröna väldigt fort? Eller det kanske ser fräckt ut ?

      Man kan ju inte ta upp och rengöra dom när dom ligger precis som man vill ha dem i karet...

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Om du har Mbunas Malawis så är det enbart bra med lite alger som de kan tugga på...

        Annars tycker jag att vanliga svenska stenar tagna ifrån naturen, i fin färg, är absolut snyggast. Ett par, tre stenbumlingar...

        Kommentar

        • WhiZpEr
          Användare
          • juli 2004
          • 103

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Tricella

          Om du har Mbunas Malawis så är det enbart bra med lite alger som de kan tugga på...

          Annars tycker jag att vanliga svenska stenar tagna ifrån naturen, i fin färg, är absolut snyggast. Ett par, tre stenbumlingar...
          okej men är det inte svårt att skapa bra grottor med stenbumlingar från naturen ?

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Det går fint att ordna grottor även om det inte är nödvändigt. Jag har själv ett par ordentligt stora stenar med en avhuggen yta som ligger mot botten. På dessa kan man utan problem stapla en grotta.

            Tony Englund

            Kommentar

            • adrock
              Användare
              • september 2004
              • 33

              #7
              är det biltemas blästersand ni kör med som ser så där vit ut?
              5st Johanni | 5st Blå deflin |3st Laidochromis sp. "hongi" |7st Labeotropheus trewavasae

              Kommentar

              • Christer T

                #8
                Natursten och Rådasand passar absolut bäst till btn tycker jag!

                Kommentar

                Arbetssätt...