Äntligen är jag Tropheus ägare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • waros
    Användare
    • februari 2004
    • 172

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av ozric

    Skitsnyggt!!! De ser stora ut,hur stora är de?
    De största är väl ca 12-13 cm. De flesta är runt 10 cm och sen är det några mindre.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #32
      Får jag köpa dom!?
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • waros
        Användare
        • februari 2004
        • 172

        #33
        Uhm... nej!

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #34
          Waros: Gratulerar till sådana fina Tropheus duboisi maswa!

          Jag hoppas att min grupp blir så fin när den blir större.
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • spec_mats

            #35
            en tropheus-grupp som är väl sammansvetsad verkar vara nog så viktigt när man skaffar fullvuxna djur-mina kalambo var halvvuxna när jag köpte dom-jag har några få gånger skaffat fullvuxna tropheus och det har slutat med fiasko varje gång...

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #36
              Jag har exakt samma känsla som du spec_"mats" angående detta, och därför skaffade jag nu 30st Tropheus Ikola ungdjur istället för en vuxen grupp. Jag har haft otur med tidigare förvärv av både odlade och VF grupper som haft vuxen ålder...

              Ralph (Waros) har nog gjort ett riktigt bra köp då gruppen tycks vara väl "sammansvetsad".

              Kommentar

              • Cutekid
                Användare
                • januari 2003
                • 3368

                #37
                Har du köpt troffar nu Tricella ?
                Carl

                Besök petrochromis.com´s forum:

                http://petrochromis.com/phpbb3/

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #38
                  Jepp Calle! Jag har sålt av alla Malawi så när som på ett gäng yngel av Golden som jag tänkt att spara...

                  Jag kan tyvärr inte låta bli att gå in i Tropheus världen igen. Med Malawi och övriga ciklider så är det djupt intresse...med Tropheus så är det banne mig en dimension längre...nästan som kärlek..eller religion.

                  Jag var hos Dennis på ZooFritid i Lidköping och såg en art som jag länge letat efter, men som jag nu inte tordes inhandla i samband med mitt Tropheus-köp. Arten jag varit väldigt intresserad av är Altolamprologus Compressiceps "Golden Head". Det får jag nog lägga på hyllan en stund. Tropheus går först...

                  De jag skaffat är privatodlade av en bekant ifrån Lidköping. Ungdjuren är ifrån 4-5 olika kullar (liknande ålder/storlek). De ser inte mycket ut för världen nu...gula på mitten...ofta gråaktiga/svagt skära på huvudet och svart antydan på stjärten/stjärtfenan.

                  Kommentar

                  • ozric
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 3187

                    #39

                    "Jag kan tyvärr inte låta bli att gå in i Tropheus världen igen. Med Malawi och övriga ciklider så är det djupt intresse...med Tropheus så är det banne mig en dimension längre...nästan som kärlek..eller religion." Tricella

                    Eller som en schysst drog!!! Återfall alltså,Tricella!
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #40


                      Skillnaden är väl att ruset håller i sig och "drogen" är på inget sätt nedbrytande eller utrustat med farliga bieffekter (annat än tillfälligt för plånboken).

                      Kommentar

                      • waros
                        Användare
                        • februari 2004
                        • 172

                        #41
                        Tricella, när får vi se bilder på dina små troffar då? Du hade väl köpt en digitalkamera nu? Även om dom nu inte ser mycket ut så är det ju kul med bilder

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #42
                          Det kommer Ralph...men jag är bedrövligt sölig på att lära mig kameran. En liten gynnare ser till att jag har begränsad tid att lära mig kameran fullt ut. Fotona är så man ibland skäms att de är tagna med en DiMage Z3...

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 3187

                            #43
                            Jodå,Tricella,Jag har faktiskt haft en del vakna & svettiga nätter de senaste åren (läs: bakfylle-ångest)!!! Åtminstone de första månaderna tillsammans med "Nkonde-tjacket",eller när sommaren i år bjöd på 30 C i sovrummet!! Och Gud vete hur mkt Metronidazole mina lungor inhalerat... ;D
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #44
                              Hahaha...jo..."det sägs" att man reagerar ju olika på användandet av droger.

                              Tråkigt att du hamnade i ett läge där du var tvungen att agera med mediciner. Jag vet hur det är då jag varit med om baksidan...också.

                              Kommentar

                              • waros
                                Användare
                                • februari 2004
                                • 172

                                #45
                                Oj oj, ikväll blev det full rulle i akvariet. Jag gjorde ett ganska stort vattenbyte, och genast fick troffarna fnatt. Under vattenfyllningen så var hälften under vattenstrålen och lekte för fullt. Senare så såg jag 4 par leka samtidigt och göra lek-cirkulationen överallt i akvariet. Ett par lekte t.o.m. på den lilla snea platån i bakgrunden. Sen började även hanarna spänna sig för varandra och två låste munnarna. Riktigt kul att se. Har inte riktigt hittat någon dominant hane ännu, det känns som fyra stycken är ungefär jämnstarka. Kul kvällsnöje!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...