Filmtajm: Ilsken citrinellum!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrillo
    Användare
    • februari 2003
    • 180

    #31
    Jo vi ska faktist ha en Central till med jaggan. Som det ser ut nu så kommer jag sätta en avdelare i karet och ta hem Jack Dempseys från Jeff rapps i usa och låta dem växa på sig på ena sidan i karet. De ligger kring 10cm redan i storlek om man går efter hans sida. Så det kommer med stor sannolikhet gå en Jack Dempsey hane från Jeff Rapps när allt är klart.
    720liter Malawi

    Mvh /Christian
    http://www.akvaristforeningnord.org

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson

      FI: ja du, själv har man 6x 90 L + terrarie 100x50x50 cm + tv, säng, dator och stereo ( högtalare på 110 cm) i ett o samma rum ( bor hemma hos föräldrar)......
      Rummet är 3x5 m
      Ha! det är bara å skicka ut di där småkaren... Du odlar väl knappast centralare där...
      Då blir det ju plats över för ett riktigt kar.
      Anders L

      Kommentar

      • Mattias Andersson
        Användare
        • september 2003
        • 788

        #33
        Ställningen är ju bara 160x35x195...
        men,men tankar finns ju på o skaffa ett 2m kar...

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #34
          Ok här är en ny dagsfärsk rulle:

          och en bild på samma situation:


          Trodde nästan att min nya lilla Trimac var en hona en stund, fick ju nästan en sån lekteckning. Men bara en stund, några minuter senare så blev det ett slagsmål istället... Men Trimacen kaxar imot rätt bra och Midasen fick sig några kyssar på puckeln. Just nu är det lugnare igen.
          Den lilla fula trimacen ("lilltrisse") jag plockade upp på Globefish, börjar ta sig faktiskt! Mer kropp och färg, men fortfarande ljusår från min avlidne "Trisse". Förhoppningsvis förvinner den gröna färgen mer och mer... fast viktigaste är ju att kroppen blir massivare och inte bara ett huvud! Skall försöka ta en bra bild på "lilltrisse" i helgen.
          Anders L

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #35
            hähähä


            men tur att LT tar sig iallafall
            fish r friend

            Kommentar

            • Micke_A
              NCS Medlem
              • januari 2003
              • 638

              #36
              Hej

              anli: Kan inte trimacen vara en hona ändå, trots att de började slåss? Två hanar skakar väl inte sådär inför varandra, och gräver tillsammans? Hade trimacen varit en hane hade den väl försökt köra iväg midasen från sin utgrävning, och inte stått och skakat för den? Ser ju ut som typiskt lekbetéende. Slåss kan de väl göra ändå? Stora ciklidpar som inte drar jämt till 100% kan väl ryka ihop, och det är väl heller inte alltid honan som drar det kortaste stråt, om jag fattat rätt? När honan i ett scalarepar jag hade dog, så köpte jag en ny, och den gav hanen rejält med stryk efter leken. Honor kan de också

              MVH Micke
              MVH Micke

              "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • mars 2003
                • 3740

                #37
                Micke_A: Trimacen saknar fläcken vid ryggfenan, så det är säkert inte en hona. Trisse försökte med samm erbjudande åt Midasen... skillnaden är att denna gång var Midasen mera mer på noterna så att säga.
                Anders L

                Kommentar

                • FI
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 3743

                  #38
                  Jag misstänker precis som Micke att du har en "Trissan" och inte en "Trisse", så där brukar ju inte direkt två stora ciklidhanar bete sig mot varandra, jag tror inte heller att två ciklidhanar skenleker som två honor kan göra om förvirringen är total.
                  I och för sig så kanske förvirringen blir större än vanligt eftersom de är olika art, det ser ju ut som att trimacen är den som flörtar så kanske det är något hos midasen som trimacen tycker ser ut som en hona om nu trimacen är en hane?
                  Äh, jag krånglade ju bara till det ännu mer nu... Märkligt är det i alla fall.
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

                  Kommentar

                  • anli
                    Användare
                    • mars 2003
                    • 3740

                    #39
                    Hade jag en "Trissan" vore min lycka gjord, då skulle jag vänga förbi wasastan å göra intjack hos Daniel Odell å sno hans Trimaculatum hanne...
                    Men nej tror inte det ändå... uj vad det plaskar, nu blev det livat igen!
                    Anders L

                    Kommentar

                    • FI
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 3743

                      #40
                      Nej det var bara en idé, det där med att de blir förvirrade pga att de är olika art kanske är mer troligt i så fall. För visst är det 100% säkert att midasen är en hane?
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 2437

                        #41
                        trimacs är lätta att könsbestämma, honor har ALLTID en fläck i ryggfenan. midasen däremot är i princip omöjligt att veta då de ser likadana ut. men som FI vet så brukar ensamma midashonor lägga ägg även ensamma vilket Anli's midas aldrig gjort. Nä det handlar nog mer om förvirring hehe
                        fish r friend

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • mars 2003
                          • 3740

                          #42
                          Hjälp! Nu gräver de en jätte kärleksgrop igen, tillsammans dessutom!
                          Sist slutade det ju med stryk för Trimacen... när Midasen bet till honom i sidan lät det som fingersnäpp kombinerat med fjällning aborre ungefär. Läskigt.
                          Hoppas trimacen fjäskar lite denna gång
                          Anders L

                          Kommentar

                          • Laesk
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 2447

                            #43
                            De är väl bara att acceptera att dom vill ha flowerhorn bäbisar
                            Lennart "Laesk" Axelsson
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                            With CANON you can!

                            Kommentar

                            • anli
                              Användare
                              • mars 2003
                              • 3740

                              #44
                              Oj, då kan jag tälja guld med den odlingen Översvämma Sverige med hybrider!
                              De er verkligen suggna... de gräver å putsar fortfarande. Galna fiskar! Nåja, de slåss inte i alla fall.
                              Anders L

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 4526

                                #45
                                Hur går det med de homosexuella fiskarna? Är de homo?
                                Just nu finns det många frågor som du får besvara Anders.
                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...