Fluval FX6 mått

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pono
    Användare
    • augusti 2023
    • 3

    Fluval FX6 mått

    Har försökt hitta en spec, ritning på en Fluval FX6 för att hitta exakta mått så jag vet att det går att få in i mitt skåp. Fluval egna spec säger bara 40cm x 40cm i bredd medans visa sidor/återförsäljare har helt andra mått(Mått: 39×30,5×51cm). Någon här som äger en och skulle kunna mäta upp bredd? Har ett skåp som är 35x44cm och skulle gärna vilja byta till detta filter.
  • diccla
    NCS Medlem
    • december 2016
    • 131

    #2
    Mått på ett ungefär: uppe vid handtagen på locket 37 cm, med motorn monterad något innanför lockets yttre del så bygger den på med ytterligare 10cm om man inte ska klämma ihop elkabeln allt för mycket. Höjd upp till intag/utblås 45 cm, sedan bygger själva anslutningarna på med ytterligare men det beror på hur man vinklar dem hur mycket.
    En länk till en manual men tror inte det står mått där men kanske av någon nytta. User manual Fluval FX6 (English - 51 pages)

    Kommentar

    • pono
      Användare
      • augusti 2023
      • 3

      #3
      OK, så diametern på den runda delen är ca. 37cm? Höjden klarar jag men är ju att skåpets innermått endast är 35x44 så då fungerar det inte! Fanns inga mått i manualen vad jag kunde se så letade typ en sprängskiss eller liknande så man kunde se mått på. Tack för hjälpen.

      Kommentar

      • nioprra
        Användare
        • februari 2024
        • 1

        #4
        Jag tror att vi kan vara flexibla på egen hand. Så länge förhållandet är korrekt kan siffran ändras. Jag vet inte om det är rätt metod eller inte, men jag tror att det går att tillämpa. drift boss

        Kommentar

        Arbetssätt...