Saulosi, idealisk könsfördelning i ett 340 liters akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GKn
    NCS Medlem
    • december 2023
    • 17

    Saulosi, idealisk könsfördelning i ett 340 liters akvarium?

    Saulosi, idealisk könsfördelning i ett 340 liters akvarium? Jag har köpt 17 små Saulosi. Jag tänker inte behålla alla. Jag vill ha plats för andra arter.
    1+3 eller 2+3 eller ? Tacksam för svar.
  • Nika
    NCS Medlem
    • september 2023
    • 36

    #2
    Vad jag själv hört så ska man hålla saulosi på 1+4 men då jag själv ska skaffa några igen då mina var hybrider så följer jag denna tråd

    Kommentar

    • Pierre_N
      Användare
      • mars 2004
      • 772

      #3
      Finns inget facit, det handlar om tycke och smak och att ha lite tur så att så många hanar som möjligt lyckas ta revir. Själv skulle jag börja med 3 hanar då risken för att en blir utstött är mindre om du börjar med 3 än om du testar med 2st. Då har den dominanta hanen två att sprida sin aggression mot. Om jag skulle få önska helt fritt så skulle jag ha 2-3 honor per hane. Om jag skulle ge ett konkret svar utifrån mitt tycke så skulle min målbild vara 3+6 eller 3+9 men som sagt. Exakt fördelning är inte livsviktigt speciellt om man börjar med ungdjur som får växa upp ihop. Då brukar fördelningen spela mindre roll.

      Kommentar

      • palleh
        Användare
        • december 2006
        • 704

        #4
        Jag har 4+7 i ett 330 liters. Funkar fint men det är bara 2 hanar som håller revir. Karet är dock bara 100 cm långt.
        http://picasaweb.google.com/palleph

        Nya bilder laddas upp hela tiden


        Mvh Patrik

        Kampfisk!

        Kommentar

        Arbetssätt...