Inte rena Saulosi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nika
    NCS Medlem
    • september 2023
    • 36

    Inte rena Saulosi?

    Hej på er!
    har haft 30 st saulosi ungdomar i ett 180L men nu fått flytta till ett 300L. Gjorde mig även av med 8st vad jag tror var hanar. De har även fått sällskap av hongi, aulonocara och red cheek.
    Efter de flyttat har fler börjat färga ut. Nu har jag tyvärr fått höra att dessa inte är "äkta" saulosi utan "bastards". Supertråkigt. Men tänkte ändå kasta ut frågan för att höra om ni proffsen kan se? Grabbarna är som humörringar och ändrar färg efter humör än så länge
    Bifogade filer
  • GKn
    NCS Medlem
    • december 2023
    • 19

    #2
    Vad har du fått för svar. Inte okay fiskar?
    Å hur ser man det? Är det ränderna som inte ska finnas?
    Jag har haft fiskarna förr, och minns inte ränderna.
    Det är fiskar jag gärna skulle ha igen. Hanarna liknar Demasoni och honorna är ju gula och de slår inte ihjäl varandra som Demasoni gör.
    Senast redigerad av GKn; 03 januari 2024, 22:33.

    Kommentar

    • Nika
      NCS Medlem
      • september 2023
      • 36

      #3
      Vissa har sagt att de ser ut som saulosi. Både uppfödare samt andra. Många har sagt att det är en hybrid. Att det är någon msobo, membe eller så.
      Att vissa har mer än 5 ränder men själv tycker jag att ju mer de färgar ut desto färre ränder finns kvar.
      Fått höra att inte odla på dessa utan låta de dö ut då de inte är "äkta". Inte för att jag tänkt att odla på dem men ja, en verkar tydligen tugga nu.

      Kommentar

      Arbetssätt...