Foder till Cypichromis leptosoma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TobiasH
    Användare
    • januari 2023
    • 10

    Foder till Cypichromis leptosoma

    Hej, vad matar ni cyprichromis leptosoma med? Jag har små pellets som jag gett till mina Multisar och Calvus, men Leptsoman verkar mest spotta ut dem. Funderar på om jag behöver övergå till flakes då jag förstått att de har små munnar, men skulle helst fortsätta med mini pellets då jag förstått att det fungerar bättre i foderautomater.
  • riktlinjer
    Användare
    • augusti 2013
    • 335

    #2
    Ursprungligen postat av TobiasH
    Hej, vad matar ni cyprichromis leptosoma med? Jag har små pellets som jag gett till mina Multisar och Calvus, men Leptsoman verkar mest spotta ut dem. Funderar på om jag behöver övergå till flakes då jag förstått att de har små munnar, men skulle helst fortsätta med mini pellets då jag förstått att det fungerar bättre i foderautomater.
    Hur länge har du haft fiskarna?

    Gissar kortare tid, vad matades de med tidigare?

    Många gånger fungerar tålamod, tänk dig själv:

    Om du gillar en trevlig entrecote med bea fredag och lördag, så slänger någon ner en VEGO-boll till dig istället. VAD HÄNDER?

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8597

      #3
      Jag matade mina med spirulinaflingor, NLS och räkmix, det funkade bra. De gick med Ophthalmotilapia ventralis, så det gällde att hålla sig framme. Går dina ensamma, eller med andra fiskar?
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • TobiasH
        Användare
        • januari 2023
        • 10

        #4
        De går med 4 st små Calvus, 3 st Compressiceps, 9 st Brevis och drygt 15 st Multisar. Det verkar som att det var tålamod som gällde. Nu äter de glupskt. De verkar vara rätt glupska för har märkt att fodret tar slut väldigt fort nu när maten kommer i.

        Kommentar

        • riktlinjer
          Användare
          • augusti 2013
          • 335

          #5
          Ursprungligen postat av TobiasH
          De går med 4 st små Calvus, 3 st Compressiceps, 9 st Brevis och drygt 15 st Multisar. Det verkar som att det var tålamod som gällde. Nu äter de glupskt. De verkar vara rätt glupska för har märkt att fodret tar slut väldigt fort nu när maten kommer i.

          Du glömde att svara på grundläggande frågan om det var nya fiskar i ditt akvarium...

          Kul att höra de börjar äta. Om de nu är en ny besättning, tänk på att inte övermata första månaden eller två.

          Kommentar

          Arbetssätt...