Akvarium högre bottnens mitt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chriber
    Användare
    • oktober 2005
    • 84

    Akvarium högre bottnens mitt

    Hej,

    Har ett akvarium med aluminiumram (125x50x50) som står på aluminiumställning (6 ben). Har sett en gammal tråd att man ska få de yttre benen i våg och sedan skruva ner mittenbenen när man fyllt på ca häften med vatten. Hade 1-1,5 mm mellan ställning och ram utan vatten och ca 0,5 mm med inte riktigt hälften fylld. Vad jag förstod fick den inte vara för hög i mitten för att inte knäcka glaset. Limmade bakgrund och hade akvariet liggande, kollade då hur rak bottnen var och noterade att den var högre i mitten redan då. Vid fyllning av akvariet ska den gå ner i mitten, men hur mycket glipa vågar men lämna? Fylla mer vatten och se om den går ner eller skruva ut mittenbenen lite mer? Står på plastmatta med betong under, så är ju ganska stumt. Trots glipan i mitten låg det bra med tryck på mittenbenen, då jag inte orkade skruva ut dem något

    mvh,
    Christer
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • januari 2003
    • 511

    #2
    Hej!

    Bry dig inte så mycket om support i mitten, räcker med sidorna. Bara det inte är bryt diagonalt.

    Kommentar

    • chriber
      Användare
      • oktober 2005
      • 84

      #3
      tack för svaret. Mitt svar kommer sent, det blev att jag skruvade upp mitten lite efteråt. Har haft fyllt två omgångar. först med bara vatten sedan med sten också. Får se hur de funkar framledes.

      Kommentar

      Arbetssätt...