Stensort Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tony1
    Användare
    • december 2004
    • 25

    Stensort Tanganyika

    Tjena! Kanske finns svar på min fråga i någon annan tråd, un drar vilken stensort som är lämplig att inreda en Tropheus burk med? Tack på förhand
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8597

    #2
    Dolomit använde jag när jag hade Tropheus. Den är ljus, vilket befrämjar tillväxten av alger på stenarna. Dolomit består av kalciummagnesiumkarbonat. Små mängder kan utsöndras i akvarievattnet, vilket är bra för tanganyikaciklider.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • tony1
      Användare
      • december 2004
      • 25

      #3
      Ok, tack för svar!

      Kommentar

      • riktlinjer
        Användare
        • augusti 2013
        • 335

        #4
        Ursprungligen postat av Mikael W
        Dolomit använde jag när jag hade Tropheus. Den är ljus, vilket befrämjar tillväxten av alger på stenarna. Dolomit består av kalciummagnesiumkarbonat. Små mängder kan utsöndras i akvarievattnet, vilket är bra för tanganyikaciklider.
        Som ett tillägg jag hoppas Mikael inte har något emot kan du använda i stort sett de stenar du hittar. Om du köper 'hålsten'/sandsten i någon zoo-butik eller om du plockar i någon strandkant. Väljer du att plocka i en strandkant till exempelvis en älv kan du hitta ett bra utbud olika stora stenar.

        Om några stenar har 'synlig' rost så kan just de exemplaren vara bra att undvika, troligen ingen fara i verkligheten men chansa inte.

        Kommentar

        Arbetssätt...