Konstigt jaguarbeteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoonie

    Konstigt jaguarbeteende

    Kom på att jag postat det här i helt fel forum, så här är ett nytt försök:

    Mina jaguarer har 'lekt' runt 5-6ggr nu, har haft dom i ca. 4månader.

    Problemet är att dom varje gång ätit upp äggen tills för ett par veckor sen, då äggen blev kvar tills dom vitnade. Inte en enda som befruktats mao. Idag så la honan ägg igen, men hannen började knapra på dom igen

    Dom matas ordentligt så dom är inte i behov av mat. Vattenvärdena är perfekta och 3st Fluval 4+ pumpar dygnet runt i 540L.

    Nu är frågan.. Skulle dom lägga ägg, om dom båda var honor? Jag har aldrig sett dom leka egentligen, bara sett när dom käkar upp äggen =/
    Den som jag tror är hannen mätte jag till ung. 20cm häromdan, den hypotesiska honan är ett par cm mindre. Dom borde väl vara mogna nu?

    Vad är fel? Eller gör jag fel nånstans? =)
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    jag hadde 2 honor som lekte med varann regelbundet. inte förrens "hanen" la rom ett par dar efter honan så hajjade jag läget.
    fish r friend

    Kommentar

    • Micke_A
      NCS Medlem
      • januari 2003
      • 638

      #3
      Hej

      Japp, två honor kan bete sig som ett par. Jag trodde glatt att jag hade ett påfågelspar för några år se´n, tills båda la ägg.

      MVH Micke
      MVH Micke

      "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

      Kommentar

      • Zoonie

        #4
        Nejjjjjj

        Fan va lessen jag blir nu, det är nog så det ligger till här. Tack för svaren gubbar!

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • augusti 2002
          • 3743

          #5
          Fast bryt nu inte ihop innan du vet säkert hur det ligger till. Har du en bild på den förmodade hanen så går det snabbt att avgöra om du har två honor eller ej.
          Du kan även kolla på den här bilden om din förmodade hane liknar min gamla hane, fokusera inte så mycket på kroppsformen utan mer på prickarna på buken och fenorna.
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Zoonie

            #6
            Ok, tack Fredrik. Jag har väldigt svårt att avgöra.. den verkar ha mer mönster än prickar.. Tog bilder med min mobil, allt jag har tillgång till tyvärr. Ganska dålig kvalle, så jag tog 5st. Skulle va schysst om ni kunde ta en titt.


            Den ser nästan lite romfull ut asså..

            Kommentar

            Arbetssätt...