Sydamerikanske ciklider, malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaw
    NCS Medlem
    • juli 2006
    • 470

    Sydamerikanske ciklider, malar

    Intresserad av att köpa en grupp eller ett par av någon fredlig sydamerikansk ciklid som till exempel nyckelhålsciklid, någon sorts guianacara eller någon sorts geophagus. Malar är också av intresse, gärna någon prickig eller randig sort. Skalarer eller ett större stimm med tetror kan också vara intressant.

    Helst i närheten av Uppsala. Hör av er med vad ni har över så kan vi diskutera.

    / Ola
  • Elias08
    NCS Medlem
    • december 2020
    • 7

    #2
    Säljer Nannnacara anomala här på sidan längre ner i flödet om du skulle vara sugen på dem, har ett litet par på som du kan köpa om du vill. Eller om du vill köpa hela gruppen

    Kommentar

    • Mjoelk
      NCS Medlem
      • maj 2020
      • 4

      #3
      Hej! Är ju en bit till Hudiksvall men jag har 9st Guianacara Owroewefi på uppväxt. Dem är kring 6-7 veckor gamla och strax över centimetern långa. Ett par electric blue acara, 5st scalarer varav 2 par. De vuxna fiskarna leker regelbundet hos mig.

      Kommentar

      • Elias08
        NCS Medlem
        • december 2020
        • 7

        #4
        De som jag säljer längre ner på sidan är dvärgciklider av sorten Nannacara anomala som har fått riktigt fina gener av mitt odlingspar som jag köpte som XL, så de borde växa till sig till en minst 7 cm när de är 1,5 - 2 år gammla. De är nu 2-3 cm stora och 4 månader gamla, har en fin hane och hona som båda är väldigt fina. Annars hela gruppen( som tidigare nämnts) Finns i Enskede, Stockholm. Du kan få båda två för 40 kr/paret

        Kommentar

        • olaw
          NCS Medlem
          • juli 2006
          • 470

          #5
          Tack för svar, såg dom först nu.

          Mjoelk: Guianacara Owroewefi, skalarerna och ev electric blue hade varit intressant men det är som du skriver lite för långt bort för mig.

          Elias08: jag ska fundera lite och kan återkomma till dig och höra om du har fiskarna kvar. Det är också en bit att åka för mig om än mycket närmare än till Hudiksvall.

          Kommentar

          Arbetssätt...