Påfåglar tillsammans med Synspillum?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hedghog
    Användare
    • augusti 2002
    • 12

    Påfåglar tillsammans med Synspillum?

    Jag har precis fått mitt 600L kar och funderar på att skaffa 1par oscars till det. Funderar oxå på om man kan ha dom tillsammans med en centralamerikan "Synspillum" som jag fått tag på 4st (mellan 15-20cm). Jag funderar på om dom går bra ihop och om jag ska sätta i samtliga fiskar i akvariet och sedan om jag ska försöka få tag på lite större oscars som kanske 10-15cm eller om det går bra med ett gäng små oscars? Tankte köpa 4-5st oscars till att börja med till dom 4st synspillum för att sedan plocka fram 1par av varje.
    Tacksam för synpunkter

  • Gäst

    #2
    Jag skulle inte gjort det.

    Mest p g a att de helt enkelt kommer från olika vatten, Påfågeln är sydamerikan(mjukt) och Synspilum centralamerikan(hårt).
    Förvisso handlar det om tåliga fiskar som säkert skulle klara ett mellanting men jag skulle ändå inte blandat.

    Vidare kan (läs KAN) Vieja Synspilum bli rejält revirhävdande och då får nog påfåglarna stryk.

    Till sist tycker jag nog att 600 liter är i underkant för Vieja synspilum, speciellt eftersom du har 4 st, och då ihop med Påfåglar.

    Detta är ju bara vad jag tycker.



    /Peter
    Nr 431

    Kommentar

    Arbetssätt...