BTN i 540kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • delija
    Användare
    • juni 2002
    • 39

    BTN i 540kar

    Jag är nyfiken på att få reda på hur mycket simmyta (liter) det blir kvar i ett 540 liters kar om man intstallerar en BTN-bakgrund 160*60 i karet, bakgrunden jag tänker på heter Rocky. Hoppas någon kan svara på min fråga, då det är intressant med tanke på fiskbeståndet i akvariumet. Tack på förhand.

  • kilova
    Användare
    • april 2002
    • 327

    #2
    Räkna med ca 100-150L försvinner det beror ju lite på hur långt ifrån bakrutan du monterar den.SEn finns alternativet att tillverka själv antingen i frigolit eller i plast . Dolla hur jag gjorde på min hemsida.
    mvh kim



    Tropheus moori golden kazumba F1
    Tropheus dubosi F1
    Tropheus Chaitica F1
    Tropheus red chimba F1
    Tropheus black pemba F1
    Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
    Tropheus moori bärnsten F1
    Tropheus moori kejsare
    Mvh Kim

    Kommentar

    • Niclas Lundin
      Användare
      • april 2002
      • 128

      #3
      Hej Delija.

      Jag skulle vilja påstå att det INTE går åt mer än 90liter!!!
      Det finns ingen anledning att låta bakgrunden gå ut mer än 10cm vilket är = 90Liter.



      // Niclas Lundin
      // Niclas Lundin

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Hej,
        Ja i genomsnitt försvinner ungefär 10 cm som är ungefär 90-100 liter simyta som Niclas skriver.
        Av vattenvolym försvinner det dock bara 15-20 liter vilket faktiskt är rätt viktigt eftersom en större vattenvolym gör det lättare att få balans i akvariet. Sedan kan man ju också gömma all teknik bakom bakgrunden.
        Ciklidhälsningar
        Kjell

        Kommentar

        • delija
          Användare
          • juni 2002
          • 39

          #5
          Jag tackar för svaren som jag har fått och önskar er alla en fortsatt trevlig sommar, själv sätter jag nu igång och förbereder allting inför istallationen utav bakgrunden!

          Kommentar

          Arbetssätt...