Hedersmedlem 2021: Pablo Tärning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Hedersmedlem 2021: Pablo Tärning

    Pablo Tärning utses till hedersmedlem i Nordiska Ciklidsällskapet som ett erkännande för hans mångåriga arbete i att stötta föreningen. Han har medverkat genom att i stor utsträckning själv manuellt klistra etiketter på alla 1 000 tidningar inför utskick fyra gånger om året, deltagit aktivt i NCS styrelse, läst in Ciklidbladet som talbok och inte minst medverkat flera år i arbetsgruppen för Ciklidbladet bland annat i att göra numren tillgängliga på hemsidan.

    Klicka på bilden för större version

Namn: Hedersmedlem 2021 (1).jpg
Visningar: 141
Storlek: 59,7 KB
ID: 762351

    https://www.ciklid.org/bli-medlem-i-...dersmedlemmar/

    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Jag, hedersmedlem?
    När jag kollade aviseringarna var jag tvungen att gnugga ögonen några gånger.

    Börja med att tacka alla inblandade i utnämnandet av denna hedersbetygelse. Det kom som en överraskning helt bortom mina föreställningar.
    Tackar för alla grattisar, fina kommentarer och "likes".

    Men framförallt vill jag tacka föreningen NCS i sig. Det mångåriga arbete NCS bedrivit i över ett halvt sekel som betyder mycket för många på olika vis. Det kan vara att utbyta kunskaper och erfarenheter. Intressanta diskussioner; både roliga och vänliga, lättsamma och svåra. Ibland hetsiga och ilskna. Allt det där som livet innehåller ryms inom NCS. Och mitt i allt detta simmar våra ciklider runt som den samlande kraften och punkten. Tidningen som alltid kommer. Artregistret som växer. Medlemmar som delar med sig frikostigt av bilder och ord. Butiker som stödjer genom medlemsrabatter. Listan kan göras lång och många namn kan nämnas på människor som enträget jobbar och jobbat i många år i alla delar av föreningen.
    Tack alla (ingen nämnd, ingen glömd) som är med och skapar detta rum i tiden, denna fristad och det andrum som behövs. Särskilt nu i isolationens bojor. Jag tror även våra ciklider runtom känner av detta. De får säkert en hel del extra omsorg i våra hem nu.
    Men glöm inte att NCS är en ideell förening. Medlemsavgiften på 295 kronor är en spottstyver för allt du får. I form av Ciklidbladet, butiksrabatter, gemenskap på egna villkor där man själv väljer i vilken grad ett medlemskap ska ta plats.
    Så joina nu! Ett fullständigt medlemskap utgör så mycket mer utöver vad som fås i Facebook-gruppen.
    Återigen, tack alla och tack NCS för att visa på vad en ideell förening kan betyda som en samlande kraft, bortom tid och rum ibland.

    Hälsningar Pablo

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 4122

      #3
      Väldigt roligt! Grattis!
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Stort grattis Pabbe!!
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        Arbetssätt...