Akvarium 480 liter bortskänkes

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Västra Götaland: Akvarium 480 liter bortskänkes

    Bortskänkes akvarium ca 480 liter (yttermått längd 161cm, bredd 50,5cm höjd 62,5cm, glastjocklek 1cm). Innerfog är bortskuren och det behövs lite "rensarbete" innan ny läggs på. Innan jag skar bort innefogen var det tätt. En hel del smårepor men inga gigantiska.
    Varför ger jag bort det? Kortversion: Det har kommit till min kännedom att det till min 50-årsdag samlas in pengar så jag kan beställa exakt det akvarium jag vill ha på platsen det skulle stå.
    Långversion: jag köpte akvariet och upptäckte att rutorna var limmade på botten, inte mot. Alltså glidfog - inte dragfog. Den pålimmade ramen stärker nog fogen rejält när akvariet fylls med vatten. Jag beslutade mig ändå att limma dit glaslister mot rutan på botten och köpte sådana och började arbetet - ett arbete som drog ut på tiden.
    De inköpta listerna följer med om så önskas liksom en oöppnad tub silikon. Det finns en stor ramp i plåt som det skulle gå ha vattentät armatur i och köra utan täckglas.
    Det behövs två vuxna till för att bära (vi är två). Det går in i större kombi.
    Med vänliga hälsningar

    Ola
Arbetssätt...