Komplett malawiakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaw
    NCS Medlem
    • juli 2006
    • 470

    Uppsala: Komplett malawiakvarium

    Säljer nu mitt fina akvarium på grund av tidsbrist.

    Det som ingår är:

    Själva akvariet med inredning och pumpar
    Täckglas
    Akvariemöbeln
    Jättefin Ledbelysning
    Flera välfungerande gruppar av malawiciklider samt några malar

    Akvariet är måttbeställt och byggt av akvarielagret sommaren 2016. Måtten på akvariet är 129,5 cm långt, 50 cm djupt och 72 cm högt. Akvariet står på en snygg och stabil akvariemöbel från Akvastabil även denna köpt på akvarielagret ihop med akvariet. Volymen på akvariet är 466 liter. Akvariet är igång och har så varit sedan jag köpte det.

    I akvariet sitter ett antal back to nature moduler monterade. Bakom två av dom större modulerna finns filtermaterial och cirkulationspumpar dolda. Med följer även några streampumpar som döljs väl även dom mot den svarta bakgrunden.

    LED rampen är en maxspect razor 300w, en riktigt fin belysning med möjlighet att ställa in ljuset noga, sätta sex tidpunkter varje dag med olika mycket blått och vitt ljus vilket kan simulera soluppgång, hur starkt solen lyser på olika tider och sedan solnedgång. Belysningen sitter nu monterad i ett medföljande ”ställ” ovanpå akvariet. Medföljer gör också det som behövs för att hänga den från taket om man så vill. Med följer även 90 graders linser till leden, nu sitter 120 graders monterade.




    Sist jag kollade bestod malawigrupperna av:

    Golden 8 st minst
    Cyrtocara moorii 4 st
    Fryeri Iceberg 3 utfärgade hanar + någon hona
    Msobo polit korsning 3 utfärgade hanar + 5 honor minst

    och malarna:

    Gul ancistrus 2 st
    Clown pleco 1 st
    Golden nugget 1 st
    Vampire pleco 1 st

    Akvariet finns och hämtas i Uppsala. Det är lika bra att jag nämner i annonsen att det är väldigt jobbigt att flytta på det då det behöver upp för en trappa. Så rejält starka personer behövs vid flytten. Men klarar man bara av den saken så är det ett fint akvarium till ett bra pris.


    Tänkte mig 4000kr för rubbet


    Hör av er vid intresse eller om ni undrar något. Skriv ett meddelande eller hör av er på telefon 0703027259

    / Ola









  • olaw
    NCS Medlem
    • juli 2006
    • 470

    #2
    Klicka på bilden för större version

Namn: C537D3DD-AF08-4EA3-BC3E-648DD609AC1B.jpeg
Visningar: 186
Storlek: 507,9 KB
ID: 761555
    Bifogade filer

    Kommentar

    • olaw
      NCS Medlem
      • juli 2006
      • 470

      #3
      Akvariet är sålt nu. Fiskarna finns kvar. Bara att höra av sig om någon har intresse.

      Kommentar

      Arbetssätt...