Halloj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DALIS67
    Användare
    • april 2020
    • 5

    Halloj

    Halloj . Som ny här är det väl etikett att göra en liten presentation av mig . Jag heter Anders och har så här i denna s**ans coronans tidevarv bestämt mig för att ta upp en gammal ungdoms nöjen även om den nu är i betydligt mindre skala . När det begav sig för ca 35 bast sedan hade jag 10burkar med Malawi o saltvatten till farsans förtret då det var han som pröjsade el o vatten . Idag börjar jag betydligt blygsammare med en burk på 300 och hoppas jag kommer få stor nytta av att skanna av forumet på tips o trix då minnet o kunnandet inte är vad det var då det finns betydligt mer grejer än vad det gjorde då , jag minns att vi höll på o göra egna bottenfilter av trp plast och andra lösningar men det kommer jag inte ge mig in i igen då det finns betydligt bättre grejer idag . Kommer däremot INTE ha 10 burkar och ägna mig åt odling av Malawi som då utan bara pyssla för mitt egna höga nöjes skull .
    Jag kommer säkert återkomma med mer eller mindre intelligenta och korkade frågor så håll ut jag är snart på banan igen och återkommer då aven med lite bilder när burken är i full drift .
    Må gott / Anders
  • JRB
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 274

    #2
    Välkommen! Det har hänt en del på 35 år... Jag höll upp mellan 1978 och 2000, då hade det exploderat i hobbyn både vad gäller kända och överkomliga arter men också såklart teknik och kunskaper...
    Artregistret här i NCS är fantastiskt, gillar man sen också malar finns det en otrolig mängd av kända arter som också finns att tillgå + att nya tillkommer hela tiden...

    Kommentar

    Arbetssätt...