Ny medlem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lise
    Användare
    • september 2019
    • 1

    Ny medlem

    Hej!
    Tänkte presentera mig;
    Medelålders kärring som i sommar startat upp min gamla hobby. (25år sen sist)
    Har tre akvariet igång just nu. Två st på 240 liter och ett 120 liters. Jag har stor förkärlek till Scalarer. Har just nu ett par som har 50-60 st tiokronorsstora yngel. Ser ut som om några blir riktigt fina. Har ett annat lekpar, men där har hannen ätit upp rommen efter två dygn. Flera gånger. Han åker snart ut....
    Senaste inköpet blev 5 ungdomar, blå leopard. Får se hur de utvecklar sig.
    Har förstås ett kar med gott o blandat också. Rödmunstetra, Riotetra, Dvärggurami, Ancistrus, Ottosar o Siameser.
    Ha det gott/Lise,Silverdalen
  • Krille
    Användare
    • januari 2011
    • 103

    #2
    Välkommen!

    alltid kul när man startar upp igen
    Har ett 375L Malawi kar och et yngel kar

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #3
      Välkommen kul att höra att du tagit tag i hobby igen Själv gjorde jag mig av mina kar, strax efteråt så skaffade jag ett litet sällskapskar som jag har i vardagsrummet...
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • JRB
        NCS Medlem
        • januari 2013
        • 274

        #4
        Trevlig presentation och en påminnelse att många klassiker håller... föreningen är ju till för alla inom hobbyn, både de som hela tiden söker nytt och bryter ny mark vad gäller fiskar, teknik, miljöer m.m och vi andra som håller fast vid det vi gillar en längre tid... Scalarer är trevliga fiskar, en annan som jag oftast håller är Påfågelciklider, riktiga profiler.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Kul! Välkommen!!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...