Sjuka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xero
    Användare
    • juni 2019
    • 6

    Sjuka?

    Jag har precis köpt ett akvarium med fisk till. Flytten gick bra men några av fiskarna simmar som vanligt men rätt som det är lägger dom sidan mot sanden på botten. Men dom gnider sig inte mot stenar eller annan inredning.. Någon som vet vad det kan vara sjukdom typ parasit eller bara stressen av flytten ?
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • januari 2003
    • 511

    #2
    Behövs lite mer information om vilken typ av fisk och vilken sorts akvarium, storlek, filter skötsel allt som kan beskrivas.

    jag har fiskar där det är fullt normalt att dom vilar mot inredningen se (tanganicodus) och andra arter där jag absolut skulle ta till åtgärder ifall samma beteende visades.
    Senast redigerad av Mathias-D; 19 juni 2019, 16:59.

    Kommentar

    • xero
      Användare
      • juni 2019
      • 6

      #3
      det är ett ny startat 330liters med en Eheim Professionell 3 2075 och fiskarna är (golden) Labidochromis caeruleus

      Kommentar

      • Mathias-D
        Styrelsemedlem
        • januari 2003
        • 511

        #4
        Både filter och akvarium är nystartat? , och med dom fiskarna, Nått är fel. Jag skulle ha gjort 20% vattenbyte varannan dag i nån vecka. sluta mata.

        Kommentar

        • xero
          Användare
          • juni 2019
          • 6

          #5
          ok jag gjorde ett vattenbyte idag. Så jag kör byte varannan dag så får se om det blir bättre

          Kommentar

          • xero
            Användare
            • juni 2019
            • 6

            #6
            ja båda är nystartade efter som jag köpte både akvarie och fiskar

            Kommentar

            • Mathias-D
              Styrelsemedlem
              • januari 2003
              • 511

              #7
              Risken är att det kan bli liten chock och obalans i den inte riktigt uppbyggde bakteriekulturen. Men det kommer lösa sig med tiden ifall man håller en bra rutin. Öka mängden mat och tid mellan vattenbyten långsamt.

              Kommentar

              • xero
                Användare
                • juni 2019
                • 6

                #8
                Ok tackar för hjälpen. Jag kör i sån där esystart bakteriekultur oxå

                Kommentar

                • xero
                  Användare
                  • juni 2019
                  • 6

                  #9
                  När jag kom hem från jobbet idag var dom mycket piggare och beteendet hade slutat

                  Kommentar

                  Arbetssätt...