Sportfiske på Madeira?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8597

    Sportfiske på Madeira?

    Hej
    Finns det någon sportfiskare här som känner till arrangörer av fiskeresor till Madeira?
    Frågar för att jag har en bekants bekant som äger en båt där nere och är intresserad av kunder.

    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)
  • ThomasK
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 286

    #2
    Hej Mikael,

    Jag känner inte till eller ha hört talas om någon arrangör för detta.
    Däremot vet jag att en del svenska sportfiskebutiker anordnar resor till andra länder, både Nordnorge och sydligare länder. I sportfisketidningar är det ofta annonser om guidade turer till olika ställen i världen. Så ett tips kanske kan vara att marknadsföra sig genom dessa.

    Madeira har jag aldrig varit i, men däremot besöker jag Gran Canaria någon gång/år och där finns det ju ett antal guidbåtar i de större hamnbyarna. Där sitter skepparna efter de fiskat klart för dagen och tar upp framtida beställningar samtidigt som de visar foton på dagen fångst. De har även "reklamskyltar" vid sina båtar på kajen som visar vilka tider och priser som gäller samt kontaktuppgifter på dessa.
    Jag har även sett att vissa hotell kan ha viss information/reklamblad för fiskebåtar i, men det är oftast hotell som ligger nära dessa hamnar.

    Jag tror att det bästa sättet att skaffa sig kunder är att marknadsföra sig på plats, de som vill ut och fiska söker sig nog till hamnarna för att se vad som erbjuds.
    Eller kanske kontakta hamnförvaltning/kommun på plats för att se vilka möjligheter som finns på det aktuella stället.



    Mvh Thomas

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Lät ju spännande oavsett
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8597

        #4
        Tackar.
        Frågade också en kollega på jobbet, som är intresserad, han sa att han brukar sy ihop sina resor själv, och trodde inte någon resebyrå erbjuder paket.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • JRB
          NCS Medlem
          • januari 2013
          • 274

          #5
          Kan ju vara intressant att veta hur bra fisket är med honom, på Gran Canaria gick vi ut med en tysk skeppare och det enda vi fick upp var en havssköldpadda... Däremot i Oman fick vi mängder med tonfisk och guldmakrill + blåsfiskar när vi metade. En ungefärlig medelfångstsiffra per spö och tur ger i alla fall en vink...

          Kommentar

          Arbetssätt...