Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Joakim Birgersson
    svarade
    Snart inomhus. Dagsljuset tillbaka. Det roliga arbetet närmar sig. Håll modet och uppdateringarna igång!

    Lämna en kommentar:


  • Kristoffer Springer
    svarade
    Härligt att följa denna typ av projekt. skriver inte så ofta här men läser och tittar mer.
    Tack för att du tar dig tid att insperera andra.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Det är kallt, mörkt och motigt men jag kämpar på. Nu är elrören dragna. Förhoppningsvis får jag in dörren och fönstren i helgen om vädret tillåter

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    :d:d

    Lämna en kommentar:


  • riktlinjer
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    tack ska ni ha. Det blir roligare uppdateringar snart lovar jag Jag har tyvärr gjort en tankevurpa. Jag höjde taket så mycket så jag skulle kunna ha 4 st kar på höjden. Men jag tänkte ju inte att det översta karet hamnar på 2 meters höjd, blir ju inte så lättskött och roligt att titta i när man är 1.87 lång Får se om jag ändå kan utnyttja översta hyllan till yngelkar som ändå inte är så roliga att titta i. Nu förlorar jag 4st akvarium att ha vuxen fisk i. Det växer säkert fram en lösning med tiden
    styltor av modellen du spänner fast på benen?

    rejäla platådojor ala KISS på sjuttiotalet?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    tack ska ni ha. Det blir roligare uppdateringar snart lovar jag Jag har tyvärr gjort en tankevurpa. Jag höjde taket så mycket så jag skulle kunna ha 4 st kar på höjden. Men jag tänkte ju inte att det översta karet hamnar på 2 meters höjd, blir ju inte så lättskött och roligt att titta i när man är 1.87 lång Får se om jag ändå kan utnyttja översta hyllan till yngelkar som ändå inte är så roliga att titta i. Nu förlorar jag 4st akvarium att ha vuxen fisk i. Det växer säkert fram en lösning med tiden

    Lämna en kommentar:


  • Joakim Birgersson
    svarade
    Spännande projekt. Tacksam för Dina uppdateringar och ser fram emot kar, filtrering, vattenbyte och andra lösningar. Blir säkert mycket klurigheter.

    Lämna en kommentar:


  • JRB
    svarade
    Du får gjort vad för de flesta av oss stannar med tankar... Kanon-bra jobbat och näst bäst efter att få egna drömmar uppfyllda är ju att följa andras

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av icc
    det där är fisk-kärlek...de får ett eget hus:d
    :d

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Det där är fisk-kärlek...de får ett eget hus

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ja det gäller att tänka till så man får det som man vill

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Fan du har inte mycket kvar av själva ”stommen” nu, snart dags att börja fylla upp stugan med vatten. En jäkla fördel att bygga allt från grunden så att du kan anpassa allt som du vill ha det med el, vatten osv. Grymt projekt det här!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Fick gjort en del i dag också

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Grymt!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    i dag kom polaren över med hans grävmaskin. Vi spårade mellan husen och nu är vattnet och elen draget. Nu är det inte mycket kvar. Snart börjar det roliga

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...