Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Ja luft-luft verkar vara det smartaste alternativet. Har bergvärme i huset och funderade på att gräva kulvert men efter lite funderande så blir det smartare med luft. Den kan man hålla konstant temperatur året om med samt att den även fungerar som avfuktare. Kommer hålla 24-25 grader i huset. Inga doppvärmare med kokta fiskar som följd

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Trevligt!

    Vad blir det för uppvärmning i det här huset? Luft-luft eller?
    Senast redigerad av Erik Österlund; 21 december 2018, 08:15.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har jag börjat att Regla innerväggarna, får sätta 70mm reglar för att bygga in de gamla stolparna som håller väggarna.

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Om plattan är armerad alternativt ligger på ett underlag som är tillräckligt stabilt så att inte plattan ska ta hela vikten så är det inga problem.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Morfar
    Följer med glädje!

    Hur mycket tål ett sånt betonggolv egentligen? Jag menar, det blir ju flera ton på golvet med allt det är vattnet och en bil sprider ju ut sin lilla vikt i varje hörn. Här blir det ju ganska många kg per kvadratcentimeter.... Själv har jag 16 kar i källaren och är alltid lite spak när jag ska fylla ett till. Hur vet man att det håller?
    Man kan beräkna det om man vill. Jag har inte tänkt så mycket på det och är inte speciellt orolig.

    Lämna en kommentar:


  • Morfar
    svarade
    Följer med glädje!

    Hur mycket tål ett sånt betonggolv egentligen? Jag menar, det blir ju flera ton på golvet med allt det är vattnet och en bil sprider ju ut sin lilla vikt i varje hörn. Här blir det ju ganska många kg per kvadratcentimeter.... Själv har jag 16 kar i källaren och är alltid lite spak när jag ska fylla ett till. Hur vet man att det håller?

    Lämna en kommentar:


  • elvin
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap

    Bara de inte blir "Daffodil style" och hela karet blir fullt av de
    Jag förstår. Mina har inte börjat än, men jag har 30+ marlieri. Vill du ha? Jag funderar på att avveckla. (sorry för off-topic)

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av elvin

    ...och Variabilichromisar. Glöm inte!

    inredningen ör outstanding, perfekt!
    Bara de inte blir "Daffodil style" och hela karet blir fullt av de

    Lämna en kommentar:


  • elvin
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap

    Inredningen är inget att göra åt, jag är nöjd som det är och samtidigt omöjlig att flytta
    Det blir allt möjligt förutom Daffodiler! Det blir Jullar, hästnosar, Leptosomor, calvus, compressiceps, leleupi, killi, Foai, Boops mm
    ...och Variabilichromisar. Glöm inte!

    inredningen ör outstanding, perfekt!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tackar

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Nu jävlar! Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Så nu började jag äntligen med insidan, skulle tro detta går snabbare då inte vädrat påverkar arbetet
    Senast redigerad av Pettap; 02 december 2018, 19:11.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av elvin
    Härligt, det blir riktigt fin vintersyssla att börja på insidan snart. Jag blir nyfiken på det stora sällskapsakvariet också. Vad har du tänkt ha där? Samma inredning som tidigare?
    Inredningen är inget att göra åt, jag är nöjd som det är och samtidigt omöjlig att flytta
    Det blir allt möjligt förutom Daffodiler! Det blir Jullar, hästnosar, Leptosomor, calvus, compressiceps, leleupi, killi, Foai, Boops mm

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av antonadler

    men alltså den j***a fisklistan då.
    Så jädrans grymt att ha en såhär bra tråd att läsa i vinter.
    Man blir ju bra sugen på att bygga om garaget nu som ändå inte kommer användas som garage igen pga om utbyggnad av hus och ändring av tomt :s:d
    :d

    Lämna en kommentar:


  • elvin
    svarade
    Härligt, det blir riktigt fin vintersyssla att börja på insidan snart. Jag blir nyfiken på det stora sällskapsakvariet också. Vad har du tänkt ha där? Samma inredning som tidigare?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...