Fiskhuset
Kollaps
X
-
Då är alla fyra karen på plats. De sista är dessvärre i udda mått då jag trodde från början att jag inte fick plats. De tre första är 120x60x45 och det sista är 100x60x40. Jag har byggt ställningen så jag kan byta ut det udda karet senare så jag får samma mått. Nästa blir att bygga vatrenbytar systemet till denna rad så jag kan flytta fisk och tömma fler kar från källaren
Helt galet trevligt projekt! Inte det minsta avundsjuk.. ;-)Lämna en kommentar:
-
Då är alla fyra karen på plats. De sista är dessvärre i udda mått då jag trodde från början att jag inte fick plats. De tre första är 120x60x45 och det sista är 100x60x40. Jag har byggt ställningen så jag kan byta ut det udda karet senare så jag får samma mått. Nästa blir att bygga vatrenbytar systemet till denna rad så jag kan flytta fisk och tömma fler kar från källaren1 FotoLämna en kommentar:
-
Nu är flytten igång till andra ställningen. Två kar är borrade för vattenbyte och nya filterfack, fick göra de djupare så avrinningsröret får plats bakom mattan. kar nr tre står på tork i garaget
1 FotoLämna en kommentar:
-
Då har de fyra första grupperna flyttat in i fiskhusetLämna en kommentar:
-
Det tar lite tid att ordna det men helt klart värt varje time det har tagit. Jag har igen det senare. I dag byter jag vatten manuellt i 5 timmar varje måndagLämna en kommentar:
-
smidigtdet står överst på min önskelista...... men känner att man får organisera karen mer först
Lämna en kommentar:
-
Nu är vattenbytar systemet i gång
här är en liten film på systemetLämna en kommentar:
-
Riktigt tjusigt. Hojta till om du vill bli av med plyfakaretLämna en kommentar:
-
Då är sista pusselbiten på plats som jag behövde extern hjälp med. Vattnet är på kopplat och de fyra första karen fyllda. Om någon dag flyttar de första grupperna in så jag kan tömma och flytta de gamla karen2 FotonLämna en kommentar:
-
-
Nu är utsidan klar och ställning nr 2 är på plats. Nu är det lite pill med el och vatten till den nya ställningen. Snart flyttar fisken in3 FotonLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: