Svarta prickar runt munnen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    Användare
    • juli 2004
    • 78

    Svarta prickar runt munnen!

    Hej!
    jag såg idag att mina auratus hade svarta fläckar under munnen. är detta farligt? ve tinte om de har haft det förut, men det verkar i alla fall inte lida av det;P

    Mvh Malawi´n
    Mvh Malawi´n
  • malawi´n
    Användare
    • juli 2004
    • 78

    #2
    Passar på att fråga en sak till:
    Hur vanligt är det med bukvattensot? Enligt artiklarna i ciklidbladet är det mkt vanligt, men jag har aldrig råkat ut för det...?

    Mvh Malawi´n
    Mvh Malawi´n

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • januari 2003
      • 404

      #3
      De mörka fläckarna runt munnen är med största säkerhet pigmentfläckar. Helt ofarliga men kanske inte så klädsamma. Det beror på vilket foder och i vilka mängder spirulina du matar med.

      När det gäller bukvattensot så har jag ingen större erfarenhet men som jag fattat det så är det inte så ofta de får det även om alla magåkommor har en tendens att bli kallade för bukvatten...

      Mvh/Marcus
      960L Malawi

      Kommentar

      • malawi´n
        Användare
        • juli 2004
        • 78

        #4
        Trodde nog det
        Pigmentfläckerna är lite konstiga dock, eftersom inget av mina foder innehåller spirulina...

        Mvh malawi´n
        Mvh Malawi´n

        Kommentar

        • einar

          #5
          Jag har själv fiskar(malawi såväl som andra) som har prickar runt munnen (och även på andra ställen) och har märkt att det oftast förekommer på fiskar sóm är lite skrämsel/undergivet-bleka.
          Det verkar som om det är hudceller som inte hänger med i "tappa färg processen".

          Kommentar

          Arbetssätt...