Och Guldabborren 2017 går till...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Och Guldabborren 2017 går till...



    ”Guldabborren är ett pris som styrelsen för Nordiska Ciklidsällskapet kan ge till en medlem eller annan person som har gjort en betydande insats för föreningen och/eller ciklidhobbyn. Guldabborren delas ut på Ciklidstämman”

    På årets Ciklidstämma valde NCS styrelse att hedra Kaj Persson för hans insatser för föreningen men också för hobbyn i stort genom att tilldela honom 2018 års Guldabborre. Han är en motor för hobbyns fortsatta utveckling genom sitt stora engagemang för diskus där han bland annat hittas som internationell domare och ordförande i Nordiska Diskussällskapet.
    Även Kajs insatser som bland annat artikelförfattare i Ciklidbladet och som bidragande till föreningens artregister har varit betydelsefulla.

    Stort tack för dina insatser Kaj

    /NCS Styrelse

    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Grattis Kaj!

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #3
      Välförtjänt pris!! Grattis Kaj
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #4
        Tack så mycket alla Kul när man uppskattas . Guldaborren är ju få förunnat och sedan i en ny version. Det väger tungt Jag är nästan färdig med helgens utställningsarbete. Få kan nog förstå hur mycket jobb det är och efteråt
        säger man alltid ALDRIG igen. Jag har ett 40 tal kar kvar o tvätta imorgon + att jag skall skicka tillbaka 11 tävlingsfiskar till Aten. JAg har aldrig exporterat innan så det blir en ny erfarenhet bl,a blev jag uppringd för en stund sedan av farligt Gods som ville vara med o se vad jag hade i lådorna?? Sedan skicka 40 kg till Aten är inte billigt över 700 Euro hallå frakten hit gick på hälften. Men återigen tack för alla gratulationer just nu skall jag ta en akvaristisk paus Hur länge det blir ja det får vi se
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8598

          #5
          Stort Grattis Kaj!
          Vår fantastiska hobby har så många dimensioner, och du gör ett enormt och värdefullt arbete, som just visar detta. När jag var ung, var diskusfisken (och då talade man om den bruna) någonting man talade om med aktning, något att drömma om, men så gott som ouppnåbar för den unge akvaristen. Akvariets konung kallades diskusfisken då.
          Tänk så långt framåt vi har kommit sedan dess, mycket tack vare entusiaster som du.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          Arbetssätt...