Västafrikanska ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Camenius
    NCS Medlem
    • oktober 2004
    • 233

    Västafrikanska ciklider

    Om någon vecka ska jag starta ett akvarium med västafrikanska ciklider. Men det är svårt att hitta andra arter utom lejonhuvuden och vanliga paletter. Jag skulle därför gärna ta emot tips om var man kan hitta butiker som kan ha va-ciklider. Även privatpersoner som vill sälja är intressanta förstås. Vet du nån butik längt från Västerås där jag bo, är det ändå intressant eftersom jag gärna reser långt för att köpa intresanta fiskar.
    Legitimerad Nortonist.
    "Reality is merely an illusion, although a very persistent one."
  • GustavLindberg
    Användare
    • januari 2018
    • 63

    #2
    Jag skulle rekommendera röda juvelciklider. Har ett par själv som är otroligt vackra men kan vara rätt stökiga. Vet inte någon specifik affär som säljer dem men skulle gissa på att akvarielagret som ligger i stockholm säljer såna

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      Kolla på fisklistan som akvarielagret har, där kan du beställa fisk. Du hämtar då fisken på akvarielagret den dagen som leveransen kommer, akvarielagret packar inte upp fisken. Listan finns på deras hemsida.

      Kommentar

      • Camenius
        NCS Medlem
        • oktober 2004
        • 233

        #4
        Tack, jag har kollat på deras fiskrökeri-lista, men de har inte riktigt de jag söker. Får väl diskutera med dem om jag inte hittar de jag söker på annna butik. Tack. Mvh
        lase
        Legitimerad Nortonist.
        "Reality is merely an illusion, although a very persistent one."

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • januari 2005
          • 3788

          #5
          Vill du ha rökt fisk tror jag att det är bättre att du kollar på typ Melanders

          Du kan kolla med Janne på Södermalms akvarieaffär, han har lite andra listor som kommer varannan vecka. Du kan prenumerera på att få listorna, dom kommer på mailen. Samma princip, du beställer och hämtar när dom kommer till butiken.

          Kommentar

          • Camenius
            NCS Medlem
            • oktober 2004
            • 233

            #6
            F-n ta autokorrigering. Vore jag ungdom skulle jag säkert begripa hur det stängs av om jag söker på det.

            Tack för bra tips. Vet att han i den butiken även har mycket kilis, något jag vet väldigt lite om men som på sikt också kan vara intressant.
            Legitimerad Nortonist.
            "Reality is merely an illusion, although a very persistent one."

            Kommentar

            • Timt
              Användare
              • januari 2018
              • 2

              #7
              Har röda juwelciklider i Åtvidaberg om du är intresserad. Har kanske 40-50st i 4-6cm storlek som jag gärna byter mot växter alt säljer.

              Kommentar

              • Timt
                Användare
                • januari 2018
                • 2

                #8
                Av någon anledning läste jag västervik istället för västerås, blir kanske aningens långt till åtvidaberg.

                Kommentar

                Arbetssätt...