Jordätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Jordätare?

    Jag har skaffat mig ett 310-literskar med en medfölande eheim 2215 och nu undrar jag om den har tillräcklig filterkapacitet för att hålla en grupp jordätare och några par apistogrammor?
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • Pelle
    Användare
    • maj 2002
    • 387

    #2
    Jag tycker att det är helt fel kombination av fiskar. Snabbsimmande fiskar med krav på stora ytor i akvariet och med behov av ganska bra vattengenomströmning. Och Apistos med krav på ett myller av gömställen och krav på lugna vattenrörelser.
    Jag vill i alla fall inte rekommendera den fisk kombinationen.

    Mvh/ Per


    Kommentar

    • Felipe
      Användare
      • april 2002
      • 327

      #3
      Ummmm.....jag trodde ocksa det for ett tag sedan men jag har nagra G.balzanii, nagra G.australis och 6 A.commbrae ihop ( 425 liter ) utan problem (sedan 2002).
      Forsokte detta av rem slump i och med att dessa fangades i samma pol och ville kolla "vad som hande" hemma.

      Felipe
      Felipe

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        #4
        Är det ingen som vet ifall filterkapaciteten är tillräcklig? Vore tacksam för svar.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Pelle
          Användare
          • maj 2002
          • 387

          #5
          Matz

          Jag tycker att filtret bör räcka till.
          Vad är det för jordätar art du funderar på? Och vilket antal?

          Felipe

          Commbrae är i och för sig ganska tåliga, och faktiskt rätt så tuffa när de leker.
          Jag har några commbrae tillsammans med Nyckelhålsciklider, och det går alldeles utmärkt. Det har till och med vuxit upp commbraeyngel i det akvariet.
          Jag såg på din hemsida att du planerar en fisksändning till Sverige.
          Vad kommer du att skicka och till vilken firma? Och när blir det av, tror du?

          Jag är fortfarande intresserad av A. Commbrae från Uruguay och även av G.Balzanii m.m.

          Mvh/ Per

          Kommentar

          Arbetssätt...