Yngel i ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T
    • maj 2024

    Yngel i ytterfilter

    Till min lilla burk där jag haft mbunayngel några gånger har jag ett Eheim ecco 2236. För en tid sedan när jag plockade isär filtret så hittade jag ett Rostciklid yngel i det som levde och var ganska stort. Det måste ha levt i filtret 3-4 veckor. Nu har jag Golden yngel i akvariet sedan några veckor tillbaka och när jag öppnade filtret för en kontroll simmade det omkring 4 yngel där.

    Är det någon annan som haft det här problemet eller är det fel på min filterkorg? Någon som har ett bra förslag på lösning?
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Jag har varit med samma sak! Trä över en bit filtermatta över insuget,5 x 5cm ,så blir det nog bra.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Mina Synodontis petricola brukar leka vid silarna i btn-bakrunden och äggen sugs då ofta in i ytterfilerna. Eftersom jag regör mina ytterfiler väldigt sällan så brukar jag hitta ganska stora yngel när jag rengör. Det är ett praktiskt sätt att odla dem på tycker jag.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Mattias Olsson
        Användare
        • september 2003
        • 328

        #4
        Jag har också varit med om detta. Hittade 4st hongi-yngel i ett ytterfilter då det skulle rengöras...

        Kommentar

        Arbetssätt...