Oscar i ett 325L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse_H
    Användare
    • april 2002
    • 1081

    #31
    Tålamod är en dygd, sägs det...

    Guldsömciklid - NEJ! Blir på tok för stor för 325 liter, kan bli uppåt 30 cm. Kan dessutom vara aggressiv så Blå Cikliderna skulle fara illa.

    Blå Ciklid - JA! Men kombinera INTE med Röd Ciklid då denna kommer stressa ihjäl blå cikliderna som inte har samma temperament.

    Röd Ciklid - Njae! Stoppa inte ner andra ciklider i samma eller mindre storlek i samma akvarium. Röd Cikliden är ökänd för att jaga livet ur andra fiskar, har själv haft sådana. Hålls bäst ensamma.

    Lyssna på ett tips jag redan gett dig: Blå Ciklid + Eldbuk. Snygga fiskar i mellanklassen. Båda funkar tillsammans, även om den ena är sydamerikan och den andre mellanamerikan.

    /Hasse

    - http://och.nu/ciklid -

    Kommentar

    • Ola
      Användare
      • augusti 2002
      • 1232

      #32
      Ok, men jag får fundera lite till då.. hm.... hm... *funderar* hm.. hhe
      MVH

      Ola

      ola lindeberg
      ola lindeberg

      Kommentar

      • Ola
        Användare
        • augusti 2002
        • 1232

        #33
        Hej igen de t var ett tag sedan nu, men iallafall Frontoser växer inte lika snabbt som Oscar, sedan har jag funderat lite på troffar också, mycket fina såg en idag i en akvarie affär som simmade nästan som en sjöhäst, såg otroligt roligt ut:-)men varför är troffarna så mycket dyrare än te.x malawi?

        Troffar+ 1+1 Frontosa? bytar så klart in frontosen när den blir för stor.

        MVH
        Ola

        ola lindeberg
        ola lindeberg

        Kommentar

        • Tomas

          #34
          Hej!
          Jag kan varmt rekomendera både oskar och hantelciklider just nu har jag ett par oskar och 3st hantlar i min 500L burk och det käns inte för trångt trotts att oskar cikliderna nu börjar närma sig 25-30cm och hantlarna är runt 15-20cm,
          inredningen består av rötter och en blandning av grövre och finare engelsk sjösten och jag har även en del växter, hantlarna gillar att tugga lite på växterna men det är inget stort problem.
          båda sorterna är väldigt lugna jag har inte ens sett en tendens till slagsmål på det året dom gått ihop.

          lycka till med vad du än väljer för fisk
          mvh Tomas


          Kommentar

          • salar
            Användare
            • juni 2002
            • 227

            #35
            Haloj!
            Svårt att bestämma dig?
            Jäkligt snygga! Funderar själv.Och nästan lika snälla som de ser ut!
            Om det inte vore för den blivande puckeln! Men smaken är som...



            SALAR
            SALAR

            Kommentar

            Arbetssätt...