bakgrundsbygge epolan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kal_erixon
    Användare
    • juni 2004
    • 33

    bakgrundsbygge epolan

    har kollat lite på detta forum och sett att en del har problem med vitnanden när de gäller lackning med epolan v 2-komp

    läste varudeklarationen :
    Hålles åtskilt från oxiderande ämnen, starkt alkaliska ämnen och starka syror för att förhindra exoterma (värmeutvecklande) reaktioner.

    kan de vara blandningen med betongen som gjort detta?

    sen skulle jag vilja att nån rekomenderar en billig lack som fungerar. i dom andra trådarna tyckte jag att man inte fick ett entydigt svar och de verkade mer som alla var mitt upp i att testa, men nu har de vell gått några månader så hur de blev lär ju va fastställt

    vore tacksam och jag fick svar snabbt, måste köpa lack på måndag och lacka så fort som möjligt. har haft akvariet tomt oroväckande länge nu och vill inte silikona om eftersom de sitter frigolit i vägen.
    Det finns ingen mening med livet. Varför skulle de göra det? Då kan man ju misslyckas
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Jag har precis lackat min bakgrund med Epolan V. Lacken fungerade verkligen fint...men man måste vara väldigt noga med att stryka den tunt.

    I längden (många lackade bakgrunders resultat) tror jag inte att något alternativ slår Epotex.

    Om jag gör en bakgrund till så kommer jag nog att återgå till Epotex. Jag är dock väldigt nöjd med Epolan V nu, men det känns som om det är lite mer lotteri.

    Kommentar

    Arbetssätt...