brott

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    #16
    citat:[i]
    Det svenska språket är lika viktig vare sig du är svensk eller inflyttad utlänning. Jag tycker verkligen inte att man skall "tulla" på språket bara för att jag eventuellt råkar vara en utlänning.
    Stefan
    Jag förstår inte detta Jag skriver på engelska/danska forum. Inga problem. Trots knagliga språkkunskap. Men det är inga problem. Här i tråden anmärks på punkt/komma o svenska språket. Petiteser tycker jag.
    Och är det inte Nordiska Ciklidsällskapet Varför är då Svenska stavningen rätt????
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Christer T

      #17
      citat:Och är det inte Nordiska Ciklidsällskapet Varför är då den Svenska stavningen rätt????
      Svenska stavningen? Svenska är väl ett språk danska och norska andra? Om någon skriver här på danska, vilket ju händer så har i varje fall jag mycket lättare att förstå om det är något så när riktig danska och inte fel i vartannat ord.

      Kommentar

      • fredrikr
        Användare
        • oktober 2002
        • 985

        #18
        Det är ingen som klagar om du råkar placera ett komma fel, eller råkar stava ett ord eller två fel. Skriver du på danska eller norska är det inget problem heller. Men om du uppenbarligen är för lat för att ens läsa igenom vad du skrivit och rätta de värsta felen, eller för lat för att ens försöka skriva ett enda interpunktionstecken, då reagerar i alla fall jag. Det är inte slutet på världen, men jag tycker inte det är okej heller. Det är att slösa med andras tid.
        Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
        http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av fredrikr

          Det är ingen som klagar om du råkar placera ett komma fel, eller råkar stava ett ord eller två fel. Skriver du på danska eller norska är det inget problem heller. Men om du uppenbarligen är för lat för att ens läsa igenom vad du skrivit och rätta de värsta felen, eller för lat för att ens försöka skriva ett enda interpunktionstecken, då reagerar i alla fall jag. Det är inte slutet på världen, men jag tycker inte det är okej heller. Det är att slösa med andras tid.
          Fredrik Det var dit jag ville komma. Alla ser inte felen förrän det på pekas för en. O för många handlar det inte om lathet.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • malawi_voodoo
            Användare
            • juli 2002
            • 790

            #20
            Om du kollar på grabbens profil så är han bara 13år. Give him a break!
            /Glenn Wouda

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • april 2002
              • 9579

              #21
              Nu har alla haft chansen att uttala sig i frågan. Jag låser ämnet efter som det halkat en bit utanför forumets ämne. Jo faktiskt, det handlar om afrikanska ciklider här...[:p]
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              Arbetssätt...