Vad är det för nåt??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wenger
    Användare
    • februari 2003
    • 233

    Vad är det för nåt??

    Har nånting som verkar vara massa småmaskar eller nåt i akvariumet. Ser ut som ett ljust hårstrå ungefär och är mellan 0.5-1cm långa. Ligger på botten i gruset verkar det som men när man gör rent den så är dom överallt i vattnet. Trodde det bara var smuts först men dom rör sig ju. Sprattlar till och rör sig på det sättet. Är det nån som vet vad det är och om det är farligt för fiskarna. Och om nån vet hur man får bort det, tycker inte det ser ett dugg roligt ut att se dom .
  • Karon
    Användare
    • april 2002
    • 880

    #2
    Vet hur dom ser ut, har haft dom tidigare men dom ställde aldrig till någon skada. Vet inte vad det var, men kan det vara det som kallas planarier ?

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Troligtvis är det som små tunna genomskinliga till vita maskar...och de är inte farliga för fiskarna. Jag har då aldrig haft problem med dessa...

      Verkar bara frodas i akvarier med lägre vattencirkulation och kanske även lägre pH då jag aldrig sett dom i mina Tanganyika/Malawi kar.

      Kommentar

      • wenger
        Användare
        • februari 2003
        • 233

        #4
        Det var bra att det inte var nåt farligt iaf. Har inte så låg cirkulation men dock 6,5 i ph. Får väl låta dom vara då, suger upp så mycket jag kan när jag gör rent akvariet. Tackar för hjälpen .

        Kommentar

        Arbetssätt...