Hästnoslek!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyanzalac
    Användare
    • augusti 2002
    • 46

    #16
    Mine E. cyanstictus leker nå velvillig i mitt Tropheuskar. Har nå kun to par igjen og de ser ut til å finne tonen sammen
    Inntrykket mitt er at yngelen vokser raskere hvis de får gå i hovedkaret og ikke blir flyttet til et yngelkar. Yngelen som ikke har blitt flyttet har vokst seg dobbel så store enn de som går for seg selv.
    Yngelen er dog avhengig av nok gjemmesteder, har man det går det uten problemer.

    Der er i alle fall mine erfaringer.

    Kommentar

    • Jesper
      Användare
      • augusti 2002
      • 12

      #17
      Jag har följt diskussionen om Hästnoslek med stort intresse. Kan inte själv så mycket om dessa små krabater. Jag har haft dem vid ett tillfälle och känner nu för att skaffa ett gäng hästnosar igen. Men innan jag gör det känner jag att jag vill fråga några frågor.
      Vad kan dom ha för sällskap i karet?
      Vad matar man dom med? Går det att köra samma man som till Tropheus?
      Hur många skall an ha?
      MVH
      Jesper

      Kommentar

      • MrGadget
        Användare
        • april 2002
        • 74

        #18
        Jag har mina E. Cyanostictus "Kasombe" ihop med Tropheus Duboisi och det fungerar jättebra. Det är som att de bor i olika akvarier och de bryr sig inte nämnvärt om varandra. Artfränder emellan är det en helt annan story dock.. Jag köpte en gruppp på 4 st (i minsta läget kanske) men det har bildats par av den.

        Ger mina spirulinaflingor och räkmix, som försvinner i rasande fart. Har ni någon gång sett blåhajar på TV i en "feeding frenzy" så får ni en ide om hur det ser ut i min balja vid matning med räkmix.

        Noterade nyss varför jag bara har snäckor bakom bakgrunden, de ingår visst i hästnosdieten. Satt och tittade på dem nyss, när jag noterar hur en snäcka sakta kryper uppför glaset, det noterar även en av mina hästnosar som snabbt är framme och smörjer kråset. Så de äter inte bara alger...


        Beauty is in the eye of the beer holder!
        "First they ignore you, then they laugh at you, then they'll fight you and then you'll win -- M.Gandhi"
        http://mrgadget.esmartguy.com

        Kommentar

        Arbetssätt...