Via Aqua Filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woggy
    Användare
    • maj 2004
    • 19

    Via Aqua Filter

    Jag har ett 375 liters kar och tänkte köpa ett större filter. Nån som vet nått om detta?:

    Via Aqua VA-750
    OBS, Jag är nybörjare, så påstår jag något är det troligtvis fel. =)
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    #2
    Jag hade nog köpt eheim 2252 istället. Men ännu hellre köpa en "cirkulationspump" av någon sort där du kan fästa ett elrör (eller någont annat rör) i insuget. Du borrar många hål i röret och "borrar" ner det i en grovkorning filtermatta med måtten 10x10x45(ev.35). Köpter du då en pump med över 1200l/h får du ett riktigt bra filter på alla vis. Om du har Malawi är det viktigt med cirkultionen.

    Själv har jag ett bottenfileter som pumpar 1800l/h som jag byggt om efter ovanstående modell.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Prayerman

      Jag hade nog köpt eheim 2252 istället. Men ännu hellre köpa en "cirkulationspump" av någon sort där du kan fästa ett elrör (eller någont annat rör) i insuget. Du borrar många hål i röret och "borrar" ner det i en grovkorning filtermatta med måtten 10x10x45(ev.35). Köpter du då en pump med över 1200l/h får du ett riktigt bra filter på alla vis. Om du har Malawi är det viktigt med cirkultionen.

      Själv har jag ett bottenfileter som pumpar 1800l/h som jag byggt om efter ovanstående modell.
      Vafrör rekomendera ett innerfilter när när frågan gäller ett ytterfilter (enligt bilden)? Jag antar att frågställaren är ute efter biologisk filtrering och inte bara "sprutt" i karet.

      Ser ut som en välgjord och intressant kopia på Eheim proffessional II serien!
      Jag skulle oxå vilja höra någons erfarenhet av detta ytterfilter, det kan ju trots allt vara skräp

      Anders L