Akvarium försäkringar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • juni 2004
    • 851

    Akvarium försäkringar

    Som ny bliven villaägare, så är man lite vilsen när det gäller försäkringar. Är någon särskild försäkringbolag som är mer gynsamma till akvarium ägare, man är väldigt orolig för sitt 1200 literskar om olyckan är frame på sitt nybyggda hus.
    Finns där någon försäkring som täcker huset om det skulle gå i läck?
  • Morren
    Användare
    • juni 2003
    • 16

    #2
    Har själv Länsförsäkringar och va med om ett akvarium som drog. Fick renovera 4 rum.
    Va inga problem alls med länsförsäkringar. Gick snabbt att få dit folk att kolla och få dem att börja arbeta med det. Det jag fick höra då var att villaförsäkringen täcker allt på huset, även vid olyckor med akvarium. (Dock har de väl höjt självrisken till 3000 för vatten/fuktskador nu?). Vill man försökra akvariet i sig så går det på den vanliga hemförsäkringen (Lösören).

    Tror de flesta bolag har liknande. Har även för mig att jag sett en jämförelse mellan försäkringsbolagen här på ciklid.se. Men det bästa är endå att själv ringa dem och fråga...

    Kommentar

    • peter1904
      Användare
      • februari 2003
      • 34

      #3


      Kommentar

      • discusred
        Användare
        • juni 2004
        • 851

        #4
        Har själv tänkt ringa runt till olika bolag, men det är alltid bäst och höra ifrån akvariumägare. Men det låter ju väldigt bra och höra hur länsförsäkringar tog ditt problem.
        Ush akvarium kan förstöra nattsömnenSpöken och sånt kan slänga sig i väggen!

        Kommentar

        • discusred
          Användare
          • juni 2004
          • 851

          #5
          Tack för länken!
          Den printar jag ut.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #6
            citat:Tack för länken!
            Den printar jag ut.
            En brasklapp bara eftersom det är jag som skrivit texten i länken ovan.
            De flesta försäkringsbolag har väldigt diffusa regler som de många gånger själva tolkar på olika sätt. Ring därför gärna och kolla med ditt försäkringsbolag för att vara på den säkra sidan.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 7334

              #7
              Att nämnas är att Länsförsäkringar i olika delar av landet kan se olika på regler och ersättning.

              Detta beror på att varje LF är ett eget bolag.

              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              • Torsten
                NCS Medlem
                • september 2002
                • 647

                #8
                Jag ringde mitt "ombud" på Folksam å enligt honom fick jag väl fylla hela lägenheten med akvarier om jag så ville... =))

                Kommentar

                • discusred
                  Användare
                  • juni 2004
                  • 851

                  #9
                  Där är många frågor man skall ställa, så dom elva frågorna är bra och ha utprintat när man ringer försäkringbolgen. Tror jag hade nog missat någon fråga utan fusklapp.

                  Tack för all hjälp!

                  Kommentar

                  • Pierre

                    #10
                    Jag kan bara svara för folksam där jag själv jobbar som skadereglerare i bla detta ämne. När det gäller skador på själva byggnaden skall det inte vara nåt problem. Däremot så krävs att man har tilläggsförsäkring allrisk för att få ersättning för själva burken.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...