Filter bakom btn!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • oktober 2002
    • 405

    #16
    Är det verkligen bra med "filter" bestående av en massa smådelar bakom bakgrunden?
    Vet att jag är inne på minerad mark, men jag hävdar att alla filter måste vara lätta att "serva" eller rengöra. Att stå med ena armen bakom BTN och rota i "skiten" bland små "kuddar" eller bioballs förefaller inte speciellt tilltalande. [V]
    " - Endast det enkla kan segra över den mänskliga latheten."
    Själv har jag innerfilter som är lätta att lyfta ur och ytterfiltenas insug bakom BTN.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Vad jag har förstått då är ett sådant filter i det närmaste underhållsfritt...

      Jag tror att det finns någonstans att läsa om att det inte behövs rengöras på år...

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • oktober 2002
        • 405

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av Tricella

        Vad jag har förstått då är ett sådant filter i det närmaste underhållsfritt...

        Jag tror att det finns någonstans att läsa om att det inte behövs rengöras på år...
        Jo, men bakom en BTN-bakgrund kan "mycket" hända. Vet inte om jag hade varit så intresserad av att ha skiten kvar i karet.....
        Ja jag vet.... jag skiljer på mekanisk och biologisk rening. Själv rengör jag aldrig mina "droppfilter" (biologiska) medan jag ofta rengör mina mekaniska innerfilter, mina ytterfilter rengör jag var tredje till fjärde månad.
        Har svårt att tro att all den skit som jag tar bort ur mina mekaniska filter skulle brytas ner biologiskt i mina "droppfilter" eller i en "filtermatta".

        Kommentar

        Arbetssätt...