Frontosor + ??? = !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pangaea
    Användare
    • februari 2004
    • 390

    Frontosor + ??? = !!!

    Hej,
    Har länge varit sugen på C. Frontosa men är lite osäker på lämpligt sällskap... Har fått lära mig att det inte går med för små fiskar för då blir de uppätna... det får inte vara för kvicka eller aggressiva fiskar för då hänger de sävliga frontosorna inte med i svängarna osv...
    Min fråga är helt enkelt... Vad är då lämpligt frontosa-sällskap..? Själv är jag sugen med att prova C. Furcifer/Foae... Skulle det funka..?
    "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

    Min zoon

    /Magnus
  • PsyM
    Användare
    • mars 2004
    • 460

    #2
    vad jag har hört så ska malawisjöns Cyrtocara moorii passa bra ihop med Frontosan! är lika lung och liknande krav på foder och vatten... men vill vara petig så är de ju inte från samma sjö...
    Min Zoon
    Mitt 900 liters

    Kommentar

    • Pangaea
      Användare
      • februari 2004
      • 390

      #3
      Hmm... jaa, det är ju en snygg firre iofs... men jag hade nog helst velat ha nåt från samma sjö...
      "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

      Min zoon

      /Magnus

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Min erfarenhet är att frontosor kan ta rejält stora fiskar (åtminstone 60% av deras egen storlek) vilket innebär att de fiskar du nämner och t.ex. troffar ligger i farozonen.
        Däremot verkar lite mindre fiskar som håller revir inne i skrevor (förutsatt att det finns sådana förstås) klarar sig betydligt bättre - t.ex. jullar.
        Ciklidhälsningar
        Kjell

        Kommentar

        Arbetssätt...