N.Tretocephalus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    N.Tretocephalus

    -Har någon av er någon erfarenhet av denna art ? Skriv & berätta!
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    #2
    Japp

    Har faktiskt just fått andra kullen på mitt VF-par, det är en härlig fisk som vaktar ynglen minst sagt intensivt, man skall inte sticka ner fingrarna om man säger så :-)....det är svårt att få ett fungerande par så jag har nog haft tur för mitt par fångades på beställning i sjön.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • -Anton-
      Användare
      • januari 2003
      • 66

      #3
      usch vilka fiskar säger jag bara........

      hade 5 sen 1.

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8597

        #4
        Odla lite försiktigt. Det blir mycket yngel och det kan vara svårt att få sem sålda sedan.

        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • augusti 2003
          • 584

          #5
          Jotack......det blir en hel del, men det är inga problem än så länge, dom flesta är redan beställda.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • Buckshot
            Användare
            • april 2002
            • 244

            #6
            Jag vill minnas att dom är fredliga mot andra fiskar men hårda mot artfränder.
            Jag hade 2st i ett 1100liters och dom kom någorlunda överens.
            Det kanske var 2 honor?
            Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #7
              Alltså arten är parbildande ? -Jag har nämligen inte haft arten förut.
              Köpte 10st ,som jag först buntade ihop i ett 125L akv. Fiskarna började att dö av, -så jag tänkte att de antingen hade ngt skit eller att de helt enkelt var för grälsjuka. När den andra dött efter 3dygn, så ordnade jag en omedelbar flytt till ett 650L kar. Väl där -och nu med konstant översyn - så fortsatte två dödsfall dagarna efter.
              Nu när ca två veckor har gått sedan införskaffandethar. Märker jag att de ser lite slitna ut och att inte den verkliga matlusten verkar ha infunnit sig. Att denna art är gräljuk mot sina art fränder är understruket. Trots att akv är två m långt ,så verkar de söka konfrontation! Men det kanske är övergående .Jag har sedan ett halv år
              även ett par P.trewawase i tanken. Och hanen försökte verkligen att ha ihjäl honan under den första månaden;men har nu lugnat ner sig.
              -Vad ger ni dem för foder ?

              Kommentar

              Arbetssätt...