6x 222L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    malawi_voodoo: All odling är givetvis inte enbart ämnat för att tjäna pengar. Det kan vara roligt och personligt intressant att odla en speciell art. Jag menar inte att Karlstad ska gå in med syfte att tjäna pengar endast...men det är en bit i odling. OM han vill odla för att tjäna lite pengar så skrev jag ned det som jag anser vara av vikt.

    OM Karlstad vill odla för skoj skull så vet ju endast han vilken art han helst vill försöka sig på...
    Av frågan att döma så tyckte jag att det såg ut som om syftet var att sälja...
    Karlstad gör en liten marknadsundersökning på oss...

    Kommentar

    • malawi_voodoo
      Användare
      • juli 2002
      • 790

      #17
      I så fall ska man odla guppy och platy om man vill täja kosing
      /Glenn Wouda

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        ...jaja...det är din uppfattning.

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          citat:tänkt o köra scalarer o diskus i 2 eller 3 kar men skulle vara roligt me något mer
          Om du kör scalarer och discus 2-3 kar så kommer de andra krävas för ynglen (om de ens räcker).
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Fredrik H.
            Användare
            • april 2002
            • 1884

            #20
            Det blir urtrist i längden att odla en massa bara för att titta på det. Mitt mål är att få en odling till att gå jämnt ut med el, vatten, mat och lite nya fiskar ibland. Det är jag MYCKET långt ifrån att få ihop men börjar närma mig lite sedan jag slog mig på demasoni.

            Sen får man ju hålla sig lite inom ramarna för vad man betraktar som sin hobby. För min del skulle jag nog hellre sälja popcorn och sockervadd i sommar än att odla guppy. Det är nog betydligt mer lönsamt.

            mvh,
            Fredrik H.
            Gratis konto på: www.cichlidtube.com
            www.cichlidgallery.org
            www.tropheini.com

            Kommentar

            Arbetssätt...