Vad har hänt med min cirkpump?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    Vad har hänt med min cirkpump?

    Vaknade klockan 5 imorse av att en av mina Tunze 2002 cirkulationspumpar står och knackar och skrapar och det låter väldigt konstigt och betydligt mycket mer än vad det brukar göra,
    när man håller handen på sidan av pumpen och klämmer ihop lite så låter den som vanligt igen kan det var någon del som är lös eller trasig ? isf vilken http://www.tunze.com/deutsch/media/x2002_8888_0201.gif

    ps. det är alltid lika roligt att vakna klockan 05:00 när man är ledig
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Det är inte ngt lager eller ngt annat litet som helt enkelt har slitits ut ?
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • oktober 2002
      • 405

      #3
      Motorlagren ska bytas (Finns hos Gibbon)pris ca350 SEK

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • oktober 2002
        • 405

        #4
        En sak till. Dra ner drivaxeln (för spännringen uppåt och dra ner ipmellerhuset med drivaxel). Kör pumpen utan drivaxel och impeller. Låter det fortfarande ska motorlagren bytas, om motorn går som den ska sitter felet i impellerlager eller drivaxel.Byt isåfall drivaxel,pinion med fjäder,impellerlager och distansbricka.

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • oktober 2002
          • 405

          #5
          Förlåt att jag tjatar men felet kan vara så enkelt att kylfläkten går emot motorkåpan. Skruva av motorkåpan och testkör, kolla samtidigt att
          motorn sitter fast ordentligt(gummibussningarna kan vara utslitna,fläkten full av skit eller lossnad/trasig kylfläkt.
          Lycka till.

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • september 2002
            • 1913

            #6
            Tack för svaren!,
            ska testa så får jag se

            Kommentar

            Arbetssätt...