vad är detta för fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Olsson
    Användare
    • februari 2003
    • 1156

    #16
    Ja, efter alla dom timmarna så vore det ju inte såååå kul om nå`t skulle gå snett på "slutet"...
    Hur som helst ska det bli spännande å se när du får i lite levande varelser i miljön också...
    //Niklas

    www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook
    ____________________________________

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Nu har vi ju kommit ifrån ämnet en del men jag skall börja med att lägga i en grupp Golden på sex vuxna och sedan en hel del ungdjur från denna grupp. Jag skall även lägga i ungdjur av Delfiner.

      Jag vet inte än om dessa skall få vara kvar när jag fått det bestånd av fisk jag vill ha i akvariet.

      Jag är inne på att endast handla VF och eventuellt F1/sjöodlat hädanefter...inget annat!

      Jag har blivit väldigt irriterad på t ex Röd Zebra som inte håller måttet. Golden kan vara likadana, men där har jag trots allt en fin grupp.

      Kommentar

      • Niklas Olsson
        Användare
        • februari 2003
        • 1156

        #18
        Aldrig lätt å välja vilka fiskar man ska lägga i...man har ju alltid en hel del olika variationer man skulle kunna tänka sig...iaf. jag...
        Håller med om att man ska följa ursprungsämnet men denna gång var det ju faktiskt "skaparen" som började diskutera din bakgrund..[8D]
        Men kan ju även vara irriterande för nå`n som ska in å läsa om "vad är detta för fisk?" å sen få läsa 90% av ett helt annat ämne...
        //Niklas

        www.nofoto.se
        Nofoto på Facebook
        ____________________________________

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #20
            Fisken på bilderna är med största sannolikhet en citrinellum X labiatum hybrid.
            fish r friend

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • augusti 2002
              • 8598

              #21
              Amphilophus citrinellus ser det ut som, tycker jag. Kan förstås också vara en citrinellus-labiatushybrid, det vågar jag inte uttala mig om.

              Den kommer från Centralamerika, som nån redan svarade, närmare bestämt från Nikaraguasjön och andra sjöar i Nikaragua. Allätare och äter även fisk.

              Den blir över 30 cm stor och är en av de aggressivaste cikliderna, berättade ingen det för Dig när Du skaffade den?

              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              • woggy
                Användare
                • maj 2004
                • 19

                #22
                Oj, tackar för alla svar... Jag fick akvariumet komplett för 2000kr med fisk (fick ett litet akvarium på 160 liter med)

                Inga av fiskarna ska gå att ha tillsammans enligt han jag köpte det av, men de bråkar inte så mycket. Den stora cikliden är bara sur på mina stenar och rötter! =)
                OBS, Jag är nybörjare, så påstår jag något är det troligtvis fel. =)

                Kommentar

                Arbetssätt...