Luft pumpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • S.L
    Användare
    • maj 2004
    • 12

    Luft pumpar

    Nån som har sett nån sida ang stora luftpumpar,har för mig att det finns en som heter The Pump??? hör gärna av er med svar..mvh stefan
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    Hej!

    jag hittar ingen sida om the pump, men på http://cichlidecentret.biz/product.a...ct=5701&page=1

    hittar du en luftpump som jobbar efter samma princip. och fler pumpar finns det är bara att söka igenom nätet.

    jag har själv en the pump som jag körde förut i ca 80 akvarier och den funkade bra, de andra märkerna kan jag inte uttala mig om.
    nu använder jag mig av sidkanalare istället. så the pumpen funkar som reserv om nåt skulle gå snett med sidkanalaren.
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • HDahlberg
      Användare
      • februari 2004
      • 92

      #3
      Sidkanalaren???????????

      Undrar novisen vid akvariet.

      H

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        HEj!

        sidkanalfläkt används för att antingen suga eller blåsa luft, jag har för mig att dett vanligt användningsområde är inom tryckindustrin då de annväder sådana för att lyfta papper.Vi har en på jobbet som används till våran tryckluftavfuktare.

        finns dock massa olika användningsområden för dessa då blandannat för att driva akvarium vet inte om de är byggda för det men de funkar ypperligt bra, låter lite mycket dock..

        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Slan11
          Användare
          • oktober 2003
          • 105

          #5
          54000l/h DAMN, lär ju pumpa skiten ur allting däri ?
          Royal Blue Vf Discus.

          Kommentar

          • S.L
            Användare
            • maj 2004
            • 12

            #6
            Hmm..tack för svaren..kul att veta lite..håller på att starta en affär så jag var inne på att driva dom flesta med en luftpump..men tror jag kommer att dela upp karen 6 o 6 och driva dom med en pump på 6 akvarium..dumt att lägga alla akvarium i en korg som det heter ))

            Mvh stefan

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 3111

              #7
              HEj!

              även om pumpen pumpar 54000liter/h så ska den ju driva massor utav akvarier, sen ska man alltid släppa ut överskottsluft så att inte pumpen gå varm, pumpen pumpar ju inte mer än 45 kraftpaket och inte ens det då man måste räkna med vattenmotstånd luften ska ju lyfta vattnet.


              Till S.L

              ska du öppna butik så skaffa en typ the pump direktom du ska 20tal akvarium så funkar det skitbra även om du skulle öka till 50st, tänk bara på att släppa ut överskottsluft så att pumpen inte blir för varm. vet du med dig att du ska flera akvarer så småningom skaffa en sikanalare direkt det tjänar du på.

              att hålla på med massa småpumpar kommer bara göra dig irriterad.
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • S.L
                Användare
                • maj 2004
                • 12

                #8
                hmmm ja hur fan ska man göra hahah det för bli som det blir..men du förstår min tanke ang om den skulle braka ihop...blir lite stressigt då med 23 kar utan pumpar))))) fast å andra sidan är det massa tjafs med flera pumpar..fan oxå hahah jag skiter i affären hahaha..blir kanske en eller köpa 2 och ha en på lager..så får det väl bli då väl...

                Kommentar

                Arbetssätt...