Limma bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mr_loffe
    Användare
    • januari 2004
    • 76

    Limma bakgrund

    Har klurat lite på olika bakgrundsforum här.
    Och har kommit fram till att bygga en frigolitbakgrund enligt konstens regler.. Men jag tänkte på en sak.
    Hur ska man fästa bakgrunden? vilket sätt är bäst? Hur lätt är silikon att få bort vid byte eller urtagning. Eller måste man skrapa bort det?

    Tacksam på svar

    M.v.h Olof

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=197359
  • Gäst

    #2
    Jag håller på och bygga frigolitbakgrund och har tänkt att "kila" fast den under ramen & samtidigt limma den i botten & på sidorna. Nu är min ganska tung (många lager cement) så jag räknar med att det skall räcka. Jo silikon kan vara lite små knepigt att få bort... mekanisk borttagning gäller...(skrapa).
    Lycka till med bygget!

    Kommentar

    • mr_loffe
      Användare
      • januari 2004
      • 76

      #3
      Hej!

      SKa du sätta några extra stag i ramen över då med eller? Om man gör bakgrunden perfekt så kilas den ju fast automatiskt. Jo det borde ju räcka om du har massa cement också. har du lackat på den eller bara målat? Med vilken färg isåfall? Borde ju nästan räcka med att bara limma fast egentligen. Man får väl testa sig fram

      M.v.h Loffe

      Kommentar

      • Oasis
        Användare
        • april 2004
        • 83

        #4
        Frigolit har väldigt bra lyftkraft så det spelar ingen roll hur mycket cement man har på egentligen såvida man inte fyller hela karet med det. Men det räcker gott att köra på silicon runt om och på sidorna och trycka dit den så ska det sitta, får man måtten så perfekt så man kan kila fast den under ramen också så är ju även det väldigt bra.
        /Danne

        Kommentar

        Arbetssätt...