Extra vitaminer på fodret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    Extra vitaminer på fodret

    Jag utfodrar en del av mina fiskar (fengädda,Chrysichthys brachynema bla) med fryst torsk/lax. En del fiskar tar ju inte pellets tyvärr...
    Känns som det blir lite dåligt med vitaminer i längden.
    Men kan det vara någon vits å droppa på vitaminer på den frysta fisken å sen slänga det i karet? Det lär ju sköljas bort direkt?
    Det kan ju ta några timmar innan köttet konsumeras.
    Finns det nåt trix? Gömma pellets i köttet?
    Anders L
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    citat:Gömma pellets i köttet?
    Det var kanske ingen dum idé som du kom med själv.
    Annars så kan man väl göra en torskmix (som räkmix) med vitaminer tillsatta...och frysa ned...eller?

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • augusti 2002
      • 3743

      #3
      Jag matar i huvudsak mina fengäddor med torsk/sej/räkor men brukar varva med "Sera viformo"(maltablett), oxhjärta, röda mygg och foderfisk för att det inte ska bli så ensidigt. Det finns även en maltablett som heter "Hikari Sinking Carnivore Pellets" som de gillar väldigt mycket, den ska (enligt Hikari) innehålla allt köttätande malar behöver.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #4
        Tack Tricella.. min egen ide var kanske inte så knäpp ändå
        Men jag kör vidare med fryst fisk, å sen följer jag FI:s exempel.
        Måste försöka få tag i Hikari varianten som nämdes... men min fengädda gillar nog inte pellets än.
        Hade några stora pellets "dr basslers tropical xxl" förrut, som funkade väldigt bra på på trimac, Midas och malarna... de sjönk som stenar till botten, skall försöka betsälla hem en liter även av det.
        Anders L

        Kommentar

        Arbetssätt...