Moonlight, tack vargen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VäxaLätt
    Användare
    • augusti 2003
    • 75

    Moonlight, tack vargen.

    Tjena på er alla.


    Jag vill bara tacka vargen för tippset och tipsa er andra om ett billigt och heljuste moonligt. Jag var in på Webhallen i dag och köpte ett sådant här rör.



    Då de drivs med 12 volt så är de inte så "spännande" om de skule bli fukt i grejorna.
    Mvh Erik
    http://www.umea.akvarieforening.se
  • Oasis
    Användare
    • april 2004
    • 83

    #2
    Hur kopplar man in dem lite smidigt då? tips?! blev lite intreserad, trevlig ordvits föresten
    /Danne

    Kommentar

    • Fr BuBu
      Användare
      • mars 2004
      • 126

      #3
      Läs tråden: Installera månljus så får du många bra alternativ och ideér i ämnet!
      Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

      Kommentar

      • vargen
        Användare
        • april 2004
        • 28

        #4
        Yes, jag har oxå ett sådant rör i nu.. dock tycker jag det lyser upp lite för mycket i mitt 100-liters..

        Ett tips till er som är oroliga över fukt.. på in på MDS och köp deras "Under car lightning".. finns nog 30 cm som kortast.. har själv sådana och dom är väldigt fuktresistenta, men som sagt, det finns bara dom här blåa lite tråkiga.. själv ska jag köpa några flammande och prova dämpa ljuset lite..
        "We are known by the tracks we leave behind.."

        Kommentar

        • erland
          Användare
          • juli 2003
          • 59

          #5
          Hur fungerar detta rör när man monterar det i lysrampen utan täckglas mellan lysrampen och vattenytan ?
          Måste man bygga in det i nått för att skydda det från vatten eller är det tillräckligt vattenskyddat som det är ?
          Erland Isaksson
          Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok

          Kommentar

          Arbetssätt...