HJÄLP! Vilken ciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • finamolly

    HJÄLP! Vilken ciklid?

    vilken ciklid-sort är detta? har tre st i mitt akvarie, en hona o två hanar.
    honan är ej munruvande och alla tre är mkt aggressiva. hade ytteriligare tre ciklider förut som var röda och hade blå prickar på fenan under magen, men de blev uppätna av de andra.



    fakta om denna ciklid: storlek:11cm. ålder:5år. kön:hane

    tacksam för svar!
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #2
    din länk fungerar inte, man måste nog vara inloggad eller nå liknande.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • augusti 2002
      • 330

      #3
      Den bild jag fick fram visade en herotilapia multispinosa tycker jag,längd 7-13cm,parbildande,ful som stryk ibland,men ack så vacker när den vill,har ett antal färgteckningar att ta till.

      Kommentar

      • Lazinko
        Användare
        • april 2004
        • 111

        #4
        Den fungerade här. jag tog länken till bilden också, så slipper man bluff-företag o sånt som man såg på TV från den sidan.
        /dan

        Kommentar

        • finamolly

          #5
          läste om "herotilapia multispinosa" på nätet o såg att den skulle bli blå på ytterkanterna på fenorna när den var på ett visst humör. detta har dock aldrig inträffat. har iaf aldrgi sett dem med blåa fen-kanter.

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • augusti 2002
            • 330

            #6
            Närmare bestämt så har den 8! färgteckningar att ta till enligt larsen,hansens bok,centralamerikas ciklider,allt efter sinnesstämning,lek o div.ibland på amerikanska forum har jag sett det blåa du talar om,har också haft arten själv,en riktig kamelont tycker jag,ursnygg när dom leker,lika fula när dom inte gillar situationen(kanske har vi för dåligt med nytt "blod" i våra trakter,med tanke på det blåa)

            Kommentar

            • GoSatta
              Användare
              • februari 2003
              • 1686

              #7
              ja nu fungerar länken ja =)
              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
              http://www.gosatta.org

              Kommentar

              • finamolly

                #8
                ok. vi säger att jag har 3st herotilapia multispinosa som lever tillsammans med min gamla (snart 7år)o trötta mal i ett 150L akvarie. jag skulle gärna vilja ha lite fler ciklider. vet ni någon/några som passar bra ihop med mina? hade som sagt tre röda förut med de höll inte så långe.

                Kommentar

                Arbetssätt...