Fjärils ciklid + skalare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bamse

    Fjärils ciklid + skalare?

    Hej jag har på sista tiden blivit sugen på att köpa ett litet antal fjärils ciklider. Jag undrer om de kommer att må bra tillsamans med mina 3 skalarer ett par + en överbivliven. jag kommer nämlingen att inreda ett nytt akvarium i maj juni nångång och behöver då fler fiskar till dett akvarium.

    Mvh
    Björn
  • johanlidman
    Användare
    • februari 2004
    • 118

    #2
    Hej Björn,
    Jag har ett gäng Fjärilsciklider med mina akvarier och det funkar bara bra, men du bör dock se till att fjärilarna får lite mat dom också, dom är lite rädda att fara upp och äta vid ytan (mitt akvarium är ju förstås 70cm högt, kan ju bero på det också).

    /johan lidman
    Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier

    Kommentar

    • Bamse

      #3
      Tack.

      Jag förstod att du menade att du hade dem med dina skalarer.

      Jag är jätte sugen på dessa fiskar.

      karet som de ska gå i är 50 cm högt.

      mvh
      Björn

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • februari 2003
        • 1686

        #4
        Jag har haft dom ihopp utan problem, men som johanlidman säger ser verkligen till att det kommer ner mat till dom, för dom står lite i lä gämtemot scalarerna.
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • Linda_sthlm
          Användare
          • mars 2004
          • 16

          #5
          Även jag har haft fjärilsciklider med scalarer. Hade liksom du ett scalarpar och en överbliven med bland annat två gula fjärilsciklider. Detta var aldrig det minsta problem och de hade inte några problem att ta maten heller.(mitt akvarium är 50cm högt.)Mina scalarer har faktiskt funkat ihop med de flesta mindre fiskar, de är väldigt fredliga av sig och sköter sitt.

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • oktober 2003
            • 3615

            #6
            Mina fjärilsciklider äter och tar mat från discusarnas mun!
            Riktiga bovar
            Mvh Alex

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Jag såg idag att min fjärilsciklid hane var och nafsade scalaren i fenorna :-) Annars verkar de komma bra överens.

              Kommentar

              Arbetssätt...