Saltvatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • mars 2004
    • 207

    Saltvatten

    Hej!

    Jag vet inte riktigt om det är lämpligt att fråga om saltvattenakvarium här men jag testar,kanske är någon som kör det också! Jag undrar om man kan starta ett saltvattenakvarium utifrån ett sötvatten?

    Jag tar bort fiskarna, tömmer vattnet och fyller på igen, tillsätter saltet och utrustning i vanlig ordning, sedan kör jag akvariet i några veckor med bara vatten och utgår sedan därifrån som man gör med saltvatten osv!

    Men tänkte på om jag stöter på några problem med att det tidigare varit ett sötvattenakvarie? Tycker att algerna bara borde dö ut, sedan bildas det nya sorter i akvariet, men vet inte?
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Hehe så enkelt är det inte!

    Läs på lite på denna sida http://www.saltvattensguiden.se

    Dom har även ett kanon forum!

    Kommentar

    • tli0817
      Användare
      • mars 2004
      • 207

      #3
      Nä, nog räknar jag med en hel del jobb=), drog i väldigt stora drag bara!

      Kommentar

      • tli0817
        Användare
        • mars 2004
        • 207

        #4
        Var en bra sida det där! Tack för tipset!

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #5
          Jo,
          Men det jag menar är att Saltvattens teknik och sötvattens teknik skiljer sig jätte mycket!

          Det du behöver för att få en hyffsad start på saltvatten är MYCKET LS MH belysning,Cirkulation på ca 10ggr och en bra Skummare...(och såklart salt)

          Men om du bara läser mycket har mycket pengar och ett stort intresse så ska inte saltvatten vara så jätte mycket svårare...Men läs läs läs tills du känner att du kommer klara av det!

          Och som sakt finns det en jätte bra saltvattenssida på svenska där man kan få reda på det mesta!



          Kommentar

          • tli0817
            Användare
            • mars 2004
            • 207

            #6
            Jag har lästoch läser ännu, men det är nog i pengarna som det kniper=) Är du medlem på denna saltvattensida? Isåfall, varför kan jag inte delta i forumet efter jag registerat mig?Min profil är typ "avaktiverad"

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • september 2002
              • 1913

              #7
              Joda jag är medlem...
              Om du är medlem och har fått mail och allt och ditt namn är registerat så ska du kunna delta i forumet!

              Kommentar

              • tli0817
                Användare
                • mars 2004
                • 207

                #8
                Okej,tack!

                Kommentar

                Arbetssätt...