International Marine Polyester

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy K
    Användare
    • maj 2002
    • 309

    International Marine Polyester

    Till alla bakgrundsbyggare kan jag meddela att denna polyester inte funkar under vatten. Den är stenhård, nästan som glas, innan man vattenfyller. Redan efter en kort stund mjuknar den och blir vit.
    Ytterligare ett problem är att den "smälter ned" frigoliten under husfixen om man missat aldrig så litet någonstans. Det blir ett helt tomt utrymme under husfixen. Uppe i luften märker man inget av detta då den är så stenhård. Men när den mjuknar i vattnet kollapsar allt vid beröring. Rekommenderas alltså inte.
  • kilova
    Användare
    • april 2002
    • 327

    #2
    Kan inte hålla med dig jag har gjort mina bakgrunder i den poyester du pratar om och den funkar kanon bra..min har aldrig blivit vit eller mjuknat... har du blandat polyestern rätt.
    Tropheus moori golden kazumba F1
    Tropheus dubosi F1
    Tropheus Chaitica F1
    Tropheus red chimba F1
    Tropheus black pemba F1
    Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
    Tropheus moori bärnsten F1
    Tropheus moori kejsare
    Mvh Kim

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Hur har du lackat den Tommy? Om man lackar för tjockt (med vilken lack som helst verkar det) så vitnar det efter en stund under vattnet...

      Kommentar

      • Tommy K
        Användare
        • maj 2002
        • 309

        #4
        Hej Kim o Stefan.

        Om man börjar med blandningen så är det ju nästan omöjligt att göra fel så det kan inte vara problemet. Tror knappast att lagret var för tjockt, man kan känna strukturen på husfixet med fingret.
        Jag lät polyestern härda i en vecka i rumstemperatur. Det är möjligt att det kanske var för kort tid.
        Nu när karet är tömt igen så har polyestern stelnat till glashårdhet igen, det vita är nästan borta och den ser nästan ut som tidigare.
        Tror jag stryker husfix över hela skiten igen och lackar med nå´t annat.

        Hälsningar Tommy

        Kommentar

        Arbetssätt...